Monday 2 July 2012

Serangan Cheetah di Afrika Selatan

 serangan cheetah terhadap manusia

Serangan Cheetah di Afrika Selatan. Serangan Cheetah di Afrika Selatan terhadap wanita menyebabkan mangsa, Violet D’Mello trauma. Mangsa serangan cheetah, Violet D’Mello cuba untuk berpura-pura mati untuk melepaskan diri semasa serangan cheetah yang dikatakan agak jinak itu.

Kejadian serangan cheetah itu berlaku ketika wanita warga Scotland itu dan suaminya Archibald pergi ke Kragga Kamma Game Park, di port Elizabeth.

 Mereka berdua sedang memberi haiwan tersebut makanan ketika itu Violet D’Mello cuba menghentikan serangan cheetah tersebut ketika haiwan itu menyerang budak perempuan 8 tahun.  Tetapi kemudiannya dia sendiri diserang apabila budak perempuan itu lari ke tempat selamat.

Suaminya pula terus mengambil gambar serangan cheetah tersebut keatas isterinya sehingga menyedari isterinya telah diserang. 

 Salah satu serangan cheetah tersebut hampir mengenai mata Violet D’Mello. Dia dan pasangannya berasa marah dengan kejadian tersebut sebab diberitahu situasi di tempat tersebut adalah selamat.

 Serangan sedemikian adalah yang pertama kali berlaku di taman berkenaan dan taman tersebut ditutup buat sementara untuk siasatan lanjut.
p/s Cheetah tu bahasa Inggeris, ada ke Cheetah dalam BM..

No comments: