Monday 20 January 2014

DS NAJIB MEWARISI KEBIJAKSANAAN TUN PERPATIH PUTIH!!!

600 TAHUN DAHULU PEMBESAR MELAKA TELAH MEMPERBODOHKAN MAHARAJA CHINA. HARI INI DS NAJIB MENGULANGI KEBIJAKSANAAN PEMBESAR MELAYU!!!


Nampaknya puak cauvinist dari pembangkang kini mula menggerakkan jentera mereka untuk memberikan sokongan kepada Lee Khai Loon yang di serang teruk oleh orang Melayu kerana sikap melampaunya yang menghina YAB Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.



Serupa

KEBIJAKSANAAN PEMBESAR MELAYU MELAKA MEMPERDAYAKAN MAHARAJA CHINA!!!

Rombongan pertama dari Melaka ke China diketuai oleh Tun Perpatih Putih. Rombongan ke China kali pertama ini bertujuan untuk membalas bingkisan dan surat yang dihantar oleh raja China. 

Raja China telah menghantar "surat" dan bingkis berupa jarum sarat sebuah pilau yang memberi maksud akan kebesaran China dan rakyatnya ramai. Melaka membalas dengan membawa pilau yang sarat diisi sagu rendang. 


Di China, Tun perpatih Putih memberitahu cara buat sagu. Setiap seorang rakyat Melaka menggentel sagu seorang sebiji. Jumlah sagu dalam pilau itu melambangkan jumlah rakyat Melaka. 


Sewaktu menghadap untuk majlis makan bersama raja China Tun Perpatih Putih ligat berfikir macam mana nak melihat wajah raja China yang jadi larangan bagi rakyat China melihatnya!


Jelas sekali kebijaksanaan Tun Perpatih terserlah.Mengetahui bahawa rakyat China dilarang memandang raja mereka maka Tun Perpatih Putih merancang membuat helah untuk memperdayakan raja China.


Tun Perpatih Putih memberitahu makanan kegemaran orang Melaka ialah sayur kangkung yang tidak dikerat-kerat. 


Ketika makan, rombongan Melaka terpaksa mendongak untuk menyuap kangkung yang tidak dikerat itu ke mulut. Muslihat ini bertujuan ingin lihat wajah Maharaja China dalam mongkor kaca.

Sebagai menghargai raja Melaka, Raja China menghantar Puteri Hang Liu untuk berkahwin dengan raja Melaka. Raja China bersetuju menghantar puterinya disebabkan niatnya supaya raja Melaka mengirim surat sembah ke China. 
HADIAH DARIPADA KAUM CINA UNTUK PM??



Tun Perpatih Putih beri alasan Raja Melaka tidak dapat datang kerana Melaka berada dalam permusuhan. Hubungan Melaka-China terjalin lebih erat bukan sahaja hubungan diplomatik antara dua negara, juga hubungan keluarga. 

Selepas itulah beras makanan raja China juga mula dikupas meniru seperti beras makanan Raja Melaka yang dikupas, dan orang China juga mula gemar makan kangkung.

Bijak sungguh Tun Perpatih Putih.Dengan begitu bergaya beliau berjaya membodohkan maharaja China,sebagai mana berjayanya DS Najib memperlihatkan kebodohan pemimpin Cina di Malaysia.

Lihat ajelah tindakan bodoh pemimpin Cina Malaysia yang menyerlahkan kebodohan mereka pada khalayak umum.Melakukan gimik bodoh bertaraf murid tadika sekolah kebangsaan!!!

Kebodohan 600 tahun dahulu berulang kembali hasil kebijaksanaan "Tun Perpatih Putih Moden" iaitu DS Najib Tun Abdul Razak!!!!

No comments: