Wednesday 27 November 2013

ISLAM TIDAK MEMERLUKAN PARTI!!!ISLAM SUDAH CUKUP LENGKAP SEBAGAI AGAMA ALLAH!!!


SETIAP BANGSA MEMERLUKAN SEBUAH PERTUBUHAN UNTUK MEMBELA NASIB BANGSA TERSEBUT.PERTUBUHAN TERSEBUT BOLEH MENJADI PEMBELA DAN PENUNJUK ARAH DAN HALA TUJU.

ISLAM ADALAH AGAMA UNTUK SEKALIAN ALAM!!!DAH CUKUP LENGKAP.AL QUR'AN DAN AL SUNNAH JADI PEDOMAN.TAK PERLULAH NAK TUBUH PARTI BAGI MEWAKILI UMAT ISLAM.SUDAH CUKUP KITA ADA ULAMAK DAN GOLONGAN TERPELAJAR YANG BOLEH BIMBING KITA KERANA ALLAH!!

BUKAN KERANA KEPENTINGAN DIRI DAN KELOMPOK!!!

KALAU KITA TUBUH PARTI ATAS NAMA ISLAM SEOLAH-OLAH AGAMA ISLAM ITU TIDAK LENGKAP,PERLU ADA PARTI UNTUK MELENGKAPKANNYA???

NATIJAHNYA,PERBUATAN PARTI YANG MENGGUNAKAN NAMA ISLAM TAPI KEHIDUPAN SEHARI-HARI AHLINYA BANYAK YANG TAK SELARI DENGAN ISLAM MENGUNDANG PANDANGAN SERONG ORANG BUKAN ISLAM.

MEREKA AKAN BERKATA, OH BEGINI RUPANYA ISLAM! PADAHAL ITU YANG DI AMALKAN AHLI PARTI BUKAN YANG SEPATUTNYA DI AMALKAN OLEH UMAT ISLAM!!!
ISLAM JADI TERCEMAR AKIBAT PERBUATAN MEMPERDAGANGKAN ISLAM DEMI KEPENTINGAN KUASA SATU KELOMPOK MANUSIA!!!

untuk tatapan puak PR

7 comments:

Anonymous said...

Very true.

Anonymous said...

DLM Islam tak boleh pisahkan politik dgn agama... hanya sistem sekular memisahkan agama dgn politik...mana lagi baik hidup berlandaskan agama dgn politik atau politik shj...nabi pun beepolitik..

Anonymous said...

Allah perintah kita masuk dalam "ISLAM-DEEN-WAY OF LIFE"

BUKAN SURUH MASUK :
Umno,Pas,pkr,Hizbur tahrir,Tabligh,Arqam,Abim,Muhammadian,Salafi,Wahabi dan lain-lain

kerana berparti itu cuma "memisahkan" diri kita daripada AL JAMAAH orang-orang islam yang nabi dah asaskan ..

Anonymous said...

Apakah jamaah orang2 islam yg nabi SAW dah asaskan belum cukup untuk bersatu ?

Dan kenapa kita harus berpecah belah di dalam parti yg bermacam jenama jemaah yang baru diasaskan hanya untuk memisahkan kita ?

LARANGAN BERPECAH-BELAH

“Dan berpegang teguhlah kamu semua pada tali Allah dan JANGANLAH KAMU BERCERAI-BERAI, dan ingatlah nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu bermusuhan, lalu Allah mempersatukan hatimu, sehingga dengan kurnianya kamu menjadi bersaudara.”
[Ali Imran(3):103]

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda yang bermaksud: “JAMA’AH ITU RAHMAT DAN BERFIRQAH ITU ADZAB.” (HR Ahmad)

usin malaun said...

biasa la umno kan bongok jangan dilayan org yang gila mcm kutukan dewata.dalam islam tidak akan dapat dipisahkan agama dan politik.jika tinggalkan agama demi kepentingan politik jika ditinggalkan tu yang negara semakin punah ranah dan hancur.kat semenanjung org kafir x boleh guna kalimah Allah tp di sabah sarawak boleh dan siapa yang bolehkan.kalau mcm tu org islam kat semenanjung x boleh mkn babi tapi sabah sarawak dan kutukan dewata boleh mkn babi ek.bangang punya pemimpin.jemputlah kpop ramai2 guna duit rakyat demi perpaduan ummah umngok lg bangang..

kutukan kepala lutut said...

cakap agama konon pandai mengalahkan ustaz tp tidak berlandaskan al-quran dan hadis.biasa la guru pon ada yang bongok mcm awak.kalau komen setakat pakai kepala lutut x payah komen pasal agama.

kentutkan dewale said...

janganlan memandai-mandai tentang agama islam dan tuntutlah agama dengan dengan guru atau ustaz tp bukan guru PJ yang berpewatakan ustaz konon pandai agama.