Saturday 20 July 2013

ISLAM PAS ISLAM BERCIRIKAN MUNAFIK!!!LAYAKKAH ULAMAK MEREKA TERGOLONG DALAM KALANGAN PEWARIS NABI???

.
Nik Aziz Buat Hal Lagi dalam ceramahnya..kata tak mahu kata kata pada bulan puasa ni....


Nik Aziz Seru Calon BN Undi PAS, Masuk Syurga

BESUT: Pengundi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut digesa supaya menolak calon Barisan Nasional (BN) daripada Umno kerana parti itu didakwa tidak memperjuangkan ajaran Islam.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa, perjuangan Umno di atas semangat kebangsaan untuk membela bangsa Melayu tidak akan membawa ke syurga.

"Umno tolak Islam...ambil (semangat) kebangsaan. Parti mereka pun guna bahasa Inggeris...tapi nak bela orang Melayu.

"Bela bangsa Melayu boleh bawa bekal ke akhirat? Adakah di akhirat nanti bila ditanya...kamu bangsa apa? Melayu...haa boleh masuk syurga. Senang la macam tu.

"Bangsa tidak boleh buat apa-apa di akhirat, sebab itu Nabi Muhammad SAW bukan pembela bangsa Arab tapi pembela Islam," katanya ketika berceramah di Kampung Beris Pak Abu di sini, Khamis malam.

Bekas Menteri Besar Kelantan itu juga dilihat mengingkari janji PAS untuk berkempen secara sihat dan berhemah khususnya ketika Ramadan apabila menuduh parti lawan dengan pelbagai dakwaan.

Katanya Umno merosakkan pemikiran rakyat dengan menyediakan pelbagai kemudahan termasuk masjid hingga menyebabkan umat Islam menjadi kedekut.

"Umno suruh buat masjid, tapi mereka sendiri tidak sembahyang. Mereka hanya nak dapatkan kontrak buat masjid sahaja.

"Kenapa saya kata tidak akan buat masjid? kerana Umno khianat kepada otak orang Kelantan. Mereka buat banyak masjid, surau. Akhirnya orang Kelantan menjadi kedekut.

"Cari duit hanya buat rumah, beli tanah, beli kereta...masjid tak buat. Ini satu kecelakaan yang menimpa," katanya.

Menerusi ceramahnya Nik Aziz turut menggesa pengundi termasuk calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman supaya mengundi PAS.

"Tolonglah...bukan sahaja orang PAS, tapi saya nak minta calon Umno sendiri undi PAS.

"Apa yang tak kena dengan PAS? PAS sebut tentang Islam...yang tolak Islam bukan Cina, tapi Umno yang menolak Islam," katanya.



Orang pas sendiri ada yang tak sembahyang, main judi, tikam nombor ekor.Nak nasihat orang nasihat dulu diri sendiri,keluarga.


Kita sama saja nak cari kesalahan orang memang senang.Bukan orang islam dalam umno yang tolak hudud tapi selagi orang islam tidak bersatu macam mana hukum hudud nak dilaksanakan???


Macam mana islam nak ditegakkan kalau masing-masing ada sikap caci mencaci,fitnah-menfitnah,buruk sangka sesama islam.


Bukan mau tegur tapi mengata lagi ada le.Kalau nak buat hudud kenapa kelantan yang diperintah pas tak mulakan dulu.Kalau dulu alasannya kerana Mahathir tolak.Sekarang Najib pulak yang tolak???Alasan orang yang dah kehilangan hujah.



Kenapa masalah sosial dikelantan tinggi?
Patung siam terbesar di Asia.Kenapa  tak dibina masjid?


Bangkang kerajaan tapi dalam masa yang sama kerja dengan kerajaan.Tak tau bersyukur...


Br1m haram tapi duit gaji yang kerajaan bagi tiap-tiap bulan tu halal pulak...


Syurga neraka ALLAH yang tentukan..kita sendiri tak tau di mana tempat kita nanti.Islam tetap agama rasmi dimalaysia.Jadikan mesir sebagai iktibar.


Bahaya fitnah.Sebagai ulama kita kena tegur kalau salah bukan mengata.Dulu mengata kerjasama dengan orang kafir tak boleh tapi sekarang mereka lagi teruk.


Bukan saja bekerjasama malah sampai sanggup jadi pak turut orang kafir,sampai buat-buat tak nampak kalau orang kafir buat salah.


Tapi kalau sesama islam pantang salah sikit hentam sampai tercabut serban.


Marila kita bersatu Umat islam.Bangsa lain sedang mempermainkan kita..Mereka bertepuk tangan melihat kita sesama islam bergaduh.


YA ALLAH SELAMATKANLAH BUMI MALAYSIA DARI BENCANA DAN MALAPETAKA KERANA KESALAHAN KAMI SENDIRI...AMIN..MAAF KALAU SALAH DAN TERKASAR BAHASA..MELUAT TENGOK SUASANA POLITIK SEKARANG...AS SALAM-timie ck.

2 comments:

Muslim said...

Bukan ulama', sekadar ilmuan. Ulama' Islam sewajibnya berakhlak dgn AKHLAK Islam juga. Ilmuan Islam, orientalis barat pun ramai yg berpengetahuan ttg Islam tp Islam pun tidak.

Anonymous said...

Inilah satu bangsa melayu Kelantan yg paling bodoh di muka bumi ni. Nama je Tok Guru, otak mcm lembu. Ikut suka hati nak cakap asalkan buleh ke dia.