Tuesday 7 May 2013

MUKA TAK MALULAH KALAU SANGGUP MENGEMIS!!!


KESIAN ANWAR IBRAHIM , DAP OFFER JAWATAN IHSAN KETUA PEMBANGKANG !!!




Penasihat DAP Lim Kit Siang memberitahu Anwar akan kekal sebagai ketua pembangkang di Parlimen meskipun DAP menang lebih banyak kerusi berbanding PKR.

Nampaknya Anwar yang selama ini bongkak dengan keyakinan beliau akan jadi perdana menteri setelah PRU 13, akhirnya terpaksa mengharap belas ihsan DAP untuk jadi ketua pakatan pembangkang.

Mungkin tiada siapa orang melayu atau bumiputra di Malaysia yang pernah terfikir bahawa suatu hari mereka akan terpaksa mengemis jawatan politik dari orang cina?

Tapi hari ini Anwar Ibrahim telah buktikan segalanya.


Bahkan orang melayu atau bumiputra di Malaysia tidak akan percaya jika suatu hari mereka akan jadi saksi bagaimana parti orang cina lebih dominan dalam suatu pakatan politik. Kerana alasan mereka Malaysia adalah tanah melayu.

Hari ini Pakatan Rakyat telah tunjukkan dengan jelas bahawa semua itu bukanlah mustahil.

Andaikata PR yang membentuk kerajaan pada PRU 13, bukankah DAP adalah parti yang dominan dan sekaligus memungkinkan perdana menteri Malaysia adalah orang cina DAP.

Siapa kata semua itu mustahil? Keputusan PRU 13 memiliki semua jawapan yang selama ini dikatakan mustahil...

Inilah waktu untuk kita fikirkan kembali betapa hujah licik Anwar selama ini sekadar memperbodohkan diri sendiri. Sedangkan Anwar terpaksa mengemis jawatan ketua pembangkang di bumi sendiri. Bagaimana mahu berjuang untuk rakyat marhaen, sedangkan jawatan pun terpaksa mengemis.

PKR dan PAS sudah lama menang sorak, sebab perjuangan mereka hanya untuk bersorak. Sekarang mereka akan terus menggadai apa saja yang ada nilai, untuk dapatkan jawatan dari DAP. Sampai bila?

2 comments:

Anonymous said...

nuar telah berinya extra nafas dan motivasi demi meningkatkan perjuangannya ka taraf yg paling berjaya sekarang. Selain itu dia tidak berupaya merapu sahebat nuar sbg ketua pembangkang untuk meporak perandakan perjalanan parliament nanti..

Anonymous said...

My Lord, because You misled me, I will make things on the earth seem good to mankind and I will mislead them all, every one of them. (surah al-Hijr:39)