Thursday 16 May 2013

5 Tanda Kekasih Akan Minta Putus!!!




5 Tanda Kekasih Akan Minta Putus


Dibandingkan wanita, lelaki lebih sulit mengambil inisiatif untuk membicarakan persoalan asmara dengan pasangannya. 

Itulah sebabnya, ketika lelaki merasa sudah tidak cocok dengan wanita yang dicintainya, mereka lebih banyak diam dan memendam perasaan sehingga akhirnya menyebabkan kesan gunung ais.

Tapi para ahli mengatakan, ada perilaku dan tindakan tertentu yang boleh dibaca ketika lelaki sudah tidak lagi mencintai kekasihnya. 

Menurut Paul Dobransky, MD dalam bukunya 'The Secret Psychology of Fall In Love' seperti dikutip Cosmopolitan, ini dia lima tanda lelaki mungkin akan memutuskan hubungan dengan anda:
 
1. Membenamkan Diri dalam Pekerjaan  

Saat tak lagi merasa nyaman dengan hubungannya, Lelaki cenderung menyibukkan diri dengan pekerjaannya. 

Bekerja akan memberinya 'suntikan' ego akibat kebingungan dan kekesalan yang dia rasakan dari hubungan yang menurutnya mulai kehilangan kehangatan. 

Sibuk juga boleh menjadi alasannya untuk menghindari anda.
 
2. Tak Pernah Lagi Mengajak Anda untuk Berkumpul Bersama Teman-temannya  
Jika biasanya dia kerap mengajak anda ke acara hang-out bersama teman-temannya, namun kini jarang bahkan tak pernah lagi.  
Ini merupakan salah satu tanda si dia ingin mengakhiri hubungan. Kekasih mulai membanyakkan hari dengan teman-temannya tanpa anda, dan berusaha menjauhkan anda dari mereka.
 

3. Membicarakan Topik yang Tak Berkaitan dengan Hubungan Anda 
  
Jika akhir-akhir ini si dia lebih sering membicarakan isu politik, pertandingan bolasepak atau bahkan ramalan cuaca, boleh jadi sikap itu adalah tanda bahawa hubungan anda bermasalah. 
Membicarakan hal-hal umum merupakan salah satu caranya untuk menghindari bicara tentang jalinan asmara dia dan anda. Walaupun anda akan membahaskannya, ia pun langsung mengalihkan pembicaraan ke arah lain.
 

4. Jaga Jarak  
Misalnya, anda dan pasangan sedang menonton film di sofa. Jika tubuhnya mengarah ke tempat lain --condong ke kanan, sementara anda di samping kirinya-- boleh berarti dia mencuba mengirimkan pesan bahawa dia tak lagi merasakan keintiman. 
Lelaki yang memiliki rasa suka akan berusaha menyentuh atau sedekat mungkin dengan kekasihnya. Tapi jika sebaliknya, ada kemungkinan perasaannya terhadap anda tak lagi seperti dulu.  

5. Berhenti Mengirimi Pesanan Teks Tentang Dirinya.
  •  
Lelaki biasanya akan mengirim kekasihnya pesanan teks mengenai apa saja yang dia rasakan. Misalnya ketika dia sangat merindukan anda, sulit tidur atau betapa lelahnya  di malam ini. 
Jika tiba-tiba dia tak pernah lagi seperti itu, kemungkinan sang kekasih merasakan anda tidak perlu tahu tentang hal-hal kecil tersebut.

No comments: