Monday 17 June 2013

KALAU DAH CINA,CINA TU LAH!!!

Bila Cina Penang Meninggal, Banyak Bantuan DAP Berikan, Bila Melayu Meninggal Di Penang, Ada Beri Bantuan @cmlimguaneng?


CTS baru sempat membaca suratkhabar hari ini. Antara yang menarik di dalam akhbar The Star hari ini adalah isu di atas. Ianya berkisar kepada kematian seorang pekerja Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP), Wong Tze Chow yang terbunuh dihempap pokok ketika kejadian ribut taufan, Khamis lepas. 


Pelbagai bantuan diberikan. ADUN DAP berikanlah, syarikat Bekalan Air berikanlah dan pelbagai lagi. Bukan niat CTS untuk mempolitikkan kematian seseorang. 


Namun agak terkilan apabila bencana berlaku ke atas puak-puak mereka, begitu cepat bantuan disalurkan. Apabila bencana berlaku kepada kaum lain, apakah layanan yang sama diberikan? 

Apa yang kerajaan Lim Guan Eng buat apabila mangsa yang maut dalam kejadian runtuhan  penyambungan tanjakan susur keluar ke Jambatan Kedua Pulau Pinang yang sedang dalam pembinaan? 


Apakah sebarang bantuan diberikan oleh mana-mana ADUN DAP Pulau Pinang ke atas keluarga Allahyaryam Tajuddin Zainal Abidin yang terkorban di dalam kejadian yang berlaku di negeri yang diperintah DAP? 


Apakah Lim Guan Eng ada melawat mangsa dan keluarga mereka di Rumah Mayat, Hospital Pulau Pinang pada hari kejadian? 

Anda nilaikan sendiri.-cucutokselampit.

1 comment:

ahlee said...

kedai MESRA PETRONAS jual air mineral CINA jenama MESRA, Spritzer CINA TAIPING DAP begitu juga jenama CACTUS, , DESA dll betul ke? katanya sumber air sebelah JIRAT CINA dan REBAN AYAM? boikot kalau betul.