Saturday 15 June 2013

JANGAN BIARKAN MEREKA BERLEBIH-LEBIH!!!

NGO MELAYU MENGAMUK , DESAK TANGKAP CALVIN GANI !

by Generasi Pejuang Bangsa
 


 

- Tiga pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini menghantar memorandum kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mendesak supaya tindakan tegas diambil terhadap individu yang menghina Nabi Muhammad SAW dan agama Islam, Calvin Gani baru-baru ini.

Tiga NGO tersebut adalah Angkatan Perpaduan Islam Sejagat Malaysia (API), Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah (Pekida) serta Permuafakatan Majlis Ayahanda-ayahanda Malaysia (Permas) menyerahkan memorandum itu kepada wakil Ibu Pejabat Polis Bukit Aman kira-kira pukul 3 petang ini.
Pengerusi API, Datuk Seri Aziz Nani berkata, memorandum tersebut antara lain menggesa Kementerian Dalam Negeri dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak lagi berlengah dan segera bertindak terhadap pihak yang cuba menimbulkan provokasi di dalam negara.
"Kenyataan yang dibuat Calvin Gani di laman sosial itu amat sensitif dan seolah-olah suatu rancangan menimbulkan suasana tegang di dalam masyarakat.
"Oleh kerana terdapat beberapa undang-undang yang secara sah diperuntukkan di dalam Perlembagaan Persekutuan, kami minta supaya individu terbabit segera ditangkap," katanya kepada pemberita. - UTUSAN ONLINE

No comments: