Friday 14 June 2013

WEE KA SIONG!!!JANGAN BANYAK CAKAP!!! SEKOLAH VERNAKULAR LAH PUNCANYA MCA DITOLAK PENGUNDI CINA!!!


Tutup sekolah Cina: Lu sapa, Wee? Cina tak wakil sama lu ...






Wee Ka Siong marah apabila kumpulan Melayu tuntut supaya sekolah vernakular ditutup. 

Bagi Wee nak marah, dia harus tengok cermin dan sedar bahawa dia tidak mewakili rakyat Cina. Dia hanya wakil rakyat untuk Air Itam Johor dan majoriti rakyat situ adalah Melayu.

Walaupun dia ketua Pemuda MCA, partinya sedang hidup tak mahu dan mati segan. MCA bukan lagi mewakili orang Cina kerana 93% orang CIna menyokong DAP dan Pakatan.

Elok benar Flying Kick menulis berikut:




Kalau tanya pada chinabeng, mereka tidak akan menerima sama sekali bahawa sekolah-sekolah vernakular adalah faktor utama polarisasi kaum di negara ini.



Tetapi kalau ditanya mengapa lidah chinabeng di negara cukup sukar bertutur dalam Bahasa Kebangsaan, kita akan dapat mendengar seribu satu macam dalih yang amat menyakitkan telinga terutama apabila mereka mengungkit peruntukan Perlembagaan Malaysia yang membenarkan bahasa ibunda digunakan tanpa sebarang larangan.



Sekaligus menjadikan Malaysia sebagai satu-satunya negara di dunia ini yang membenarkan amalan sebegitu rupa.



Keadaan tersebut perlu diubah. Perjuangan ke arah satu corak pendidikan kebangsaan perlu dinoktahkan menerusi penguatkuasaan. Bagi muka dan bagi manja seperti yang diamalkan sekarang sudah tidak relevan lagi.



Apatah lagi sekarang ini chinabeng sudah berani menyatakan bahawa mereka adalah MALAYSIAN FIRST, CHINESE SECOND. Pembuktian perlu ditagih daripada mereka yang selama ini cukup teguh dengan cinanya mereka.



Pada masa yang sama, pendidikan tentang Perlembagaan perlu diperkukuhkan dan diperluaskan. Kalau Amerika Syarikat boleh melakukannya mengapa pula Malaysia malu-malu?



Apakah Malaysia takut chinabeng akan berambus dari negara ini? Atau takut untuk kehilanganundi yang sudah tentu tidak akan diperolehi lagi pada masa hadapan memandangkan chinabeng berasakan mereka terlalu besar dan digntung harapan...



Apa yang perlu diketahui tentang CHINABENG? Mereka bukanlah golongan yang berpegang teguh kepada rundingan!

Baik Wee Ka Siong diam dan usah nak hentam kumpulan Melayu lagi. Kamu wakil rakyat kerana Melayu yang letak kamu situ. Kalau kamu terus lagi, nanti kamu akan menangis kelak ...



... kalau orang Melayu tak mahu lagi undi Cina dan beri undi kepada Melayu di Air Itam.

No comments: