Sunday 16 September 2012

OTAK SAK KHINZIR MONGKOL DAH MASUK ANGIN KUS KUS!!!


Pantang Melayu Durhaka tidak bersebab.


SI SESAT YANG SAMA WAKTU DENGAN SAKKHINZIRMONGKOLAK47
Sedikit pengkisahan keturunan.
Ada seorang insan di Jerantut yang selalu membangga banggakan keturunan. Aspan alias diibaratkan sebagai keturunan pencari kayu api. Ariff Sabri keturunan pengangkat atau penimba air. Perumpamaan seperti ini tidak menjadi hal kecuali kepada mereka yang taksub dan bangga kepada darah keturunan. 

 KD: JADI SAKMONGKOL PUN NAK IKUT PERANGAI DIA LAH.OTAK LEMAH DAN TAK MATANG LAGILAH KAU INI WAHAI SAKMONGKOL.

Saya amat tidak suka mengungkit mengenai asal keturunan. Tapi elok saya nyatakan disini asal usul keluarga saya sendiri yang berkait dengan Jerantut. Kita kena jaga supaya mulut jangan celupar. 

Tok Sharom ayah kepada Tok Gajah, Hajjah Maimunah, Ranting Emas, Khatib Rasu, Khatib Amin dan Khatib Arif, datang ke Tanah Melayu, turun di negeri Perak asalnya. Tok Shahrom berasal dari Sumatera adalah keluarga bangsawan dan pahlawan. 


Untuk mengelak dari berperang sesama sendiri masuk ke Tanah Melayu, turun pertama nya di Bidor Perak. Keturunan Tok Shahrom masih lagi ada di Bidor.

 Tok Shahrom datang dengan para pengikut nya termasuklah panglima2 dan orang alim ugama. Kemudian masuk ke negeri Pahang akhirnya bermastautin di PUlau Tawar. Tok Shahrom berkahwin dengn seorang wanita bernama Siti Hajar dan mendapat 5 orang anak yang saya sebut tadi. 

Ranting Emas, Hajjah Maimunah, Khatib Rasu, Khatib Amin dan Khatib Arif. Semua mereka ini terkenal kerana ilmu kepahlawanan dan kebatinan istimewa Khatib Rasu( Tok Gajah). Khatib Amin berkahwin dengan seorang wanita yang saya lupa nama nya dan mendapat seorang anak perempuan yang bernama Hajjah Aminah. 

Hajjah Aminah berkahwin dengan Hj Abdullah Serban Hijau seorang paglima dan alim dari Negeri Kelantan. Mereka mendapat seorang anak lelaki Hj Mohamad bin Haji Abdullah dan seorang anak perempuan bernama Jamilah. Haji MOhamad ini adalah tok saya sebelah emak. 

Jamilah adalah ibu kepada arwah Dato Shamsiah Hj Hamid, bekas wakil rakyat Pekan yang berkahwin dengan Tengku Husin adinda kepada Sultan Abu Bakar. Arwah Dato Shamsiah adalah ibu kepada Tengku Asmawi Tengku Paduka Pahang.

Saya ariff sabri anak kepada Hajjah  fauziah anak kepada hj mohamad anak kepada hajjah aminah anak kepada khatib amin anak kepada Tok Shahrum. Ini susur galur keluarga saya sebelah emak. Khatib Amin adik beradik dengan khatib Rasu( Imam Perang Tok Gajah), khatib Arif, Hajjah Maimunah dan Ranting Emas. 

Jadi nak beritau Wan yang asal nya boleh jadi Awang sahaja yang dikorapsi kan jadi wang, akhirnya Wan, bila disebut dengan lidah orang Pahang, saya ini bukanlah keturunan pengangkat air. Janganlah kita taksubkan sangat asal usul kita. 

 KD: KAN AKU DAH KATA DIA NI DAH TAK BETUL OTAKNYA.MACAM BUDAK-BUDAK SEKOLAH RENDAH MENCACI MAKI BAPAK MASING-MASING.BODOH SUNGGUHLAH SAKMONGKOL NI.

Zaman ini, nilai seseorang bukan bergantung kepada kesemulajadian dan asal usul tapi bergantung kepada apa yang kita boleh buat. Dan apa yang kita boleh buat bergantung kepada keberanian, kemahiran dan minda cerdik. Dan kalau tidak silap saya, keturunan sesetangah Awang yang menjadi Wan ialah tukang angkat najis lembu di istana dan pencuci kandang lembu, kambing dan kerbau. 

KD:NAMPAK SANGAT SAK KHINZIR MONGKOL INI ,MASUK DAP KERANA KEPALA DIA SAH REPUBLIKAN!!SEBAB APA???BILA DIA MENGHINA WAN BERMAKNA DIA NI MEMANG BODOH DAN JAHIL SEJARAH.

DIA HINA WAN BERMAKNA DIA JUGA MENGHINA SULTAN AHMAD SHAH PAHANG.BENDAHARA WAN AHMAD PAHANG IAITU MOYANG SULTAN PAHANG SEKARANG ADALAH BERKETURUNAN WAN.

KALAU SAKKHINZIR MONGKOL ADA MARUAH SEPATUTNYA PULANGKAN SEMULA ANUGERAH YANG MEMBAWA GELARAN DATO KEPADA SULTAN!!! 

TAPI AKU TAK HERAN DENGAN SI PENING SEKOR NI.DIA BUKAN ANAK JATI PAHANG.SEBAB ITU DIA BEGITU BIADAP DENGAN SULTAN PAHANG!!!

Jadi saya harap seruan Melayu mesti bersetia sebab Dato Najib ini bangsawan yang ada gelar Orang Kaya Shahbandar dan sebab gelaran itu anugerah Raja Melayu dan orang Melayu tidak durhaka- jadi2lah buat pedaah nya. Orang Melayu khususnya orang Pahang bukan duduk atas pokok lagi yang boleh diperbodoh bodohkan . Maka saya ingatkan sekali lagi, bukan kerana nak bangga bangga- semasa tok nenek saya bertombak , berlembing, berparang, tok nenek awak duduk berpesta dalam istana dan bergundek gundek. (BIADAP SUNGGUH SAK KHINZIR NI)

KD: LAGI FITNAH TANPA BUKTI DARI SAKKHINZIR.AWAK AJELAH ADA TOK NENEK MOYANG BERTOMBAK BERLEMBING.

WAN HUSAIN ENGKU KHATIB PENGHULU LEMBAH TEMBELING BERHABIS HARTA MEMBELI UBAT BEDIL, SENAPANG DAN MAKANAN BAGI MEMBANTU MAT KILAU DAN MOYANG KAU TOK GAJAH.TAMBAH LAGI ANAK BUAH DIA TURUT MEMBANTU MAT KILAU.

WAN HUSAIN  ENGKU KHATIB IALAH MOYANG BLOGGER WZWH YANG AWAK HINA SESEDAP MULUT AWAK.


SETELAH BRITISH MENDAPAT TAHU MAKA WAN HUSAIN ENGKU KHATIB DIPECAT JAWATAN PENGHULUNYA.


UNTUK PENGETAHUAN SAKMONGKOL YANG BUTA SEJARAH,ORANG YANG KAU KUTUK DAN HINA ADA PERTALIAN DARAH DENGAN MOYANG SAUDARA KAU IAITU MAT KILAU.


MAT KILAU ANAK TEH MAHADA,TEH MAHADA CUCU KEPADA TOK KHATIB PULAU YANG BERKAHWIN DENGAN TUN NORIAH ANAK KEPADA TUN PEDAH YUSUF.TUN PEDAH YUSUF ANAK BENDAHARA TUN ABDUL MAJID BENDAHARA PAHANG.


JADI MAT KILAU ADALAH KETURUNAN BENDAHARA PAHANG YANG AWAK HINA DAN KUTUK PADA HARI INI.


TAK TAHU SEJARAH JANGAN MENGADA-NGADA NAK KUTUK TAK TENTU PASAL.AKHIRNYA KAU MENGUTUK MOYANG SAUDARA KAU SENDIRI.JANGAN JADI BODOHLAH!!!!


NABI DAH PESAN JANGAN KUTUK MAK BAPAK ORANG KERANA ITU ADALAH MENGUTUK MAK BAPAK SENDIRI!!!
NAMPAK SANGAT AKHLAK SAKKHINZIR MONGKOL SETARAF DENGAN AKHLAK KHINZIR BELAAN DAP!!!

No comments: