Sunday 30 December 2012

SPESIS ABBY ABABI MEMPERDAGANGKAN TUBUH DI HALAMAN MASJID!!!!!!









10 Model Cantik Pamer Aurat di Depan Masjid.



10 Model cantik asal Belgium mempamerkan aurat di depan masjid terbesar di Maghribi , Masjid  Hassan II di Kota Casablanca. 


Aksi para model yang mempamerkan aurat yang dilakukan didepan masjid Masjid Hassan II mendapat kecaman dari berbagai pihak di Maghribi.

 

Maghribi merupakan negara yang dipimpin oleh parti islam sehingga semua hukum yang ada di negara itu berdasarkan syariat islam.



Menurut syariat islam wanita tidak diperbolehkan menunjukan aurat mereka. Wanita hanya diperbolehkan memperlihatkan wajah dan telapak tangannya.




10 model Belgium yang berpose di masjid Hassan II merupakan model model yang bertanding dalam pertandingan kecantikan Belgium Beauty Queen 2013.Para model cantik ini mengenakan pakaian yang sangat seksi dengan t'shirt tanpa lengan dan seluar di atas lutut.



Banyak pihak yang tidak senang dengan kelakuan para model yang berpose didepan masjid ini. Pemerintah melalui kementerian agama mengatakan mereka tidak pernah memberikan izin pemotretan model seksi di depan masjid Hasan 2. Pemerintah menyalahkan pengurusan masjid yang telah memberikan izin pemotretan model model cantik di depan masjid.

Dewan kota Casablanca juga menolak bertanggung jawab atas kejadian ini . Seorang anggota dewan menyatakan mereka tidak mengizinkan pengambilan foto itu dilakukan di depan masjid.

Lalu siapa sebenarnya yang bertanggungjawab atas peristiwa ini. Tidak mungkin para model cantik ini boleh berfoto didepan masjid tanpa ada izin dari pihak yang berkuasa.

Surat khabar pembangkang, the Ittihad, mengutip kenyataan pihak pengurusan masjid yang menyatakan pemotretan yang mempamerkan aurat itu mendapat izin dari Pusat Perfileman Maghribi (MCC).
Sebahagiaan rakyat di Maghribi memprotes dan tidak dapat menerima pemotretan para model di Depan Masjid tersebut. 



Menurut warga Maghribi, hal ini melecehkan Masjid sebagai tempat ibadah yang seharusnya untuk melakukan ibadah namun dalam kes ini masjid hanya digunakan sebagai tempat pelancong untuk berfotografi. 
(dari blog fashingnet)

No comments: