Monday 4 June 2012

"BUKAN MELAYU ADA HAK JADI PM.." - DAP DAKWA PENDIRIAN HADI AWANG BIADAP RASIS!!





Kelihatan DAP berang dengan kenyataan secara terbuka Pengasas Kerajaan Perpaduan aka Presiden PAS Hadi Awang yang tegas memberi jaminan Pakatan akan memilih Pemimpin Islam dan berbangsa Melayu sebagai kriteria utama untuk diangkat sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Sambil menafikan ianya dibincangkan menerusi Pimpinan Pakatan, Pengerusi DAP Karpal Singh menyangkal dakwaan MP Marang itu dan menyifatkan kenyataan tersebut bersifat diktator dan anti demokrasi.

DAP dakwa Karpal akan terus memperjuangkan apa yang disebut hak individu sebagai Pimpinan Negara untuk dijulang sebagai PM waimah ianya bukan dari kalangan Islam dan Melayu. 

Beliau turut menganggap Hadi Awang buta perlembagaan dan rasis kerana tiada undang-undang di Negara ini menghalang orang bukan Melayu dan Bukan Islam menjawat jawatan Perdana Menteri

Malah PAS sepatutnya lebih terbuka menerima PM dari kalangan Bukan Islam dan Melayu jika individu tersebut dilihat layak membawa pembangunan di Negara ini dari segala sudut.

Karpal turut mengesahkan pernah membincangkan soal pindaan perlembagaan berkaitan kriteria jawatan PM bersama beberapa Anwar Ibrahim dan ianya bakal mendapat kata sepakat dengan penuh berhemah.

Hadi Awang yang membuat pengesahan tersebut menerusi kenyataan pada Majlis Himpunan Hijau ke Putrajaya baru2 ini turut dilihat bercanggah dengan kenyataan Nik Aziz yang mendakwa PAS tidak menghadapi sebarang masalah jika PM dilantik dari kalangan bukan Melayu.
(dari blog gelombang rakyat)

AKU RASALAH KARPAL SINGH NI DAH NYANYUK.APA YANG DISUARAKAN OLEH HAJI HADI BERSANDARKAN KEPADA REALITI KEHIDUPAN DI MALAYSIA.

RAKYAT MALAYSIA NI MAJORITINYA IALAH MELAYU ISLAM!!!

HAJI HADI CUMA MAHU MENYEDARKAN KARPAL BAHAWA USAHLAH KERAS KEPALA MENEGAKKAN IMPIAN YANG PASTI TAKKAN TERLAKSANA.

HAJI HADI JUGA INGIN MEMBERI AMARAN KEPADA KARPAL BAHAWA PAS TAK KAN TERAGAK-AGAK  BERGABUNG DENGAN BN SEKIRANYA PAKATAN PEMBANGKANG YANG MEMERINTAH MALAYSIA NANTI BERKERAS MAHUKAN PM DARI KALANGAN BUKAN MELAYU.

HAJI HADI SEORANG ULAMAK AMAT TAHU HUKUM ISLAM YANG MELARANG KAFIR MUSYRIK  DIANGKAT MENJADI KETUA NEGARA!!!!

INGATLAH KARPAL,KALAU KAU BERDEGIL JUGA KAU AKAN MENERIMA PENANGAN JIHAD DARI ORANG MELAYU ISLAM DI MALAYSIA INI!!!!

MELAYU YANG TAK KUAT KEISLAMANNYA MEMANG MENYOKONG KAU DEMI MENDAPATKAN KUASA.

PERLU INGAT,HARI INI LANTIK PM DARI KALANGAN BUKAN MELAYU ISLAM,HARI ESOKNYA PEMBERONTAKAN AKAN BERLAKU DI SELURUH MALAYSIA.MELAYU ISLAM TIDAK AKAN RELA MARUAH MEREKA DIPIJAK-PIJAK.

HURU-HARA AKAN MELANDA NEGARA MALAYSIA.!!!!!!

KEMUNGKINAN BESAR YANG AKAN BERLAKU IALAH JEMAAH ISLAMIAH AKAN AKTIF KEMBALI DENGAN KEHADIRAN MENCURAH-CURAH PEMUDA MELAYU ISLAM SEBAGAI REKRUT BAHARU.

KARPAL SINGH,INGATLAH,JANGAN SEKALI-KALI BERIA-IA NAK MENJOLOK SARANG TEBUAN.NANTI KAU YANG PERTAMA SEKALI MENANGGUNG AKIBAT YANG TERLAMPAU!!!!!!!




No comments: