Sunday 3 January 2016

Kehebatan Tentara Zionis-Israel Cuma Mitos.

Tahukah Anda: 


Zionis-Yahudi merupakan kaum yang banyak diselubungi mitos dan kedustaan. Beberapa mitos yang terus dipelihara hingga kini dan terus disebar-luaskan lewat corong-corong media massa yang dikuasainya, antara lain: Kaum Yahudi adalah bangsa pilihan Tuhan, kaum Yahudi adalah bangsa yang cerdas.
Mitos lainnya, kaum Yahudi merupakan korban terbesar dalam Perang Dunia II lewat peristiwa pembantaian massa yang dilakukan Nazi-Jerman lewat apa yang dinamakan Holocoust (The Final Solution),MOSSAD dan Israeli Defense Force (IDF) merupakan risikan rahsia dan tentera terhebat di dunia, dan sebagainya.
Klaim Zionis-Yahudi tentang Tanah Palestin juga merupakan kebohongan besar Kerana  pengkajian sejarah yang banyak dilakukan sejarawan Barat sendiri, mereka menemukan bahawa klaim Yahudi ini tidak ada dasar ilmiah dan historinya.
Mitos Tentera Israel
Salah satu mitos yang paling banyak digembar-gemburkan kaum Zionis, adalah klaim bahawa tentera Zionis-Israel merupakan tentera yang paling canggih peralatannya, paling kuat staminanya, paling beraninya, paling cerdik strateginya, dan paling hebat segala-galanya.
Promosi Zionis menyebutkan bahawa senjata buatan Israeli Military Industries (IMI) merupakan yang terhebat di dunia. 
Salah satu senjata api adalah sejenis Assault Rifle (Senjata Serbu) bernama Galil-Galatz/99R yang telah dimodifikasi menjadi senjata sniper dengan tambahan teropong dan dudukan di depan magasinnya. Senjata dengan kaliber 7, 62 mm ini oleh IMI dipromosikan sebagai senjata andalan IDF dan termasuk senjata sniper multi target, boleh menembak personel maupun anti-material.
Benarkah Galil-Galatz/99R ini hebat? Ternyata tidak sepenuhnya benar. Menurut review Jane’s Defense International yang melakukan perbandingan (benchmarking) terhadap sejumlah senjata sejenis, disimpulkan bahawa Galil-Galatz/99R hanya  mahal harganya, sedangkan tingkat upayanya biasa-biasa aje.
Senjata made in Israel ini berada di bawah senjata sejenis seperti M76/SVD Dragunov (Rusia), L96A1/Magnum (Inggris), Barret 82 (AS), Heckler & Koch PSG-1 (Jerman), dan FR-F2/F1 (Perancis).
Bukan itu saja, salah satu kebohongan yang dilaporkan tentera Zionis ini adalah tentang kehebatan Tank Merkava sebagai tank serbu yang sangat lincah, dahsyat daya hentamnya, dan kuat lapisan bajanya. Mitos tank Mekava hancur pada saat tank-tank handalan AB Israel ini banyak yang hancur-lebur jadi korban hentaman misil-misil panggul pejuang Hizbullah di Lebanon.
Tentera Israel Pengecut
Seorang doktor  pernah melanglang buana ke banyak daerah konflik dunia seperti Afghanistan, Iraq, Palestin, beberapa tahun lalu. 
Saat itu perang antara tentera Zionis-Israel melawan pejuang Hizbullah baru saja berakhir dengan kemenangan di pihak Hizbullah.
Doktor ini membawa ole-ole cerita yang dia dapat dari lapangan. Dia sempat bertemu dengan sejumlah tokoh puncak HAMAS dan Hizbullah dan mendapat banyak informasi menarik yang boleh diambil sebagai pelajaran.
Ada dua peristiwa menarik. Yang pertama, saat pasukan elit Israel, Brigade Golani, menyerbu Bent Jubail, sebuah wilayah yang dikenal sebagai salah satu basis Hizbullah di Lebanon.
“Tidak ada yang mengetahui siapa saja anggota pejuang Hizbullah. Mereka sehari-hari bekerja sebagai penduduk biasa. Ada yang jualan buah, dagang di pasar, dan sebagainya. Namun ketika ada tanda bahaya bahawa tentera Israel menyerbu, maka semua ‘orang biasa’ itu lenyap. 
Pasar jadi sepi. Mereka semua mengambil senjatanya yang entah disembunyikan di mana dan berlarian secepat kilat menyongsong kedatangan tentera Zionis, ” ujar doktor tersebut.
Hal ini menyebabkan kejutan buat Brigade Golani Israel dan mereka kemudian lari secepatnya. Banyak anggota Hizbullah mengeluh kecewa kerana tidak jadi bertempur satu lawan satu melawan tenteranya Yahudi ini. Yang kemudian datang adalah heli-heli Apache Israel yang menyemburkan ribuan peluru dan roketnya ke bawah.
“Kepada saya, orang-orang Hizbullah ini bercerita bahawa tentera elit Israel itu pengecut-pengecut. Tidak berani bertempur secara jantan, berhadapan muka, ” tambahnya.

“Saya juga menanyakan kepada orang-orang Hizbullah ini mengapa RPG mereka boleh menghancurkan tank-tank Merkava Israel yang didakwa sebagai tank yang hebat. Orang-orang Hizbullah ini tertawa dan menyatakan bahawa yang mereka bawa bukan lagi RPG jenis konvensional, tapi sudah semacam misil panggul sejenis misil Milan yang memiliki daya kerosakan yang jauh lebih dahsyat, ” lanjut doktor tersebut.
Doktor ini juga memaparkan saat tentera elit Israel dari Brigade Golani ini dikepung pejuang Hizbullah di sebuah rumah sakit di Lebanon. “Saat itu malam hari dan gelap gelita. Diam-diam dari atas heli Apache yang mengaktifkan sistem senyap, sehingga sama sekali tidak mengeluarkan suara, puluhan personel tentera Israel turun lewat tali yang dijulurkan ke bawah. Mereka segera menggempur rumah sakit untuk mencari orang-orang Hizbullah yang bersembunyi di lokasi ini. ”
Hanya saja, tentera Israel ini tidak tahu bahawa tektik yang dijalankan Hizbullah jauh lebih cerdik. Rencana pasukan elit ini sudah bocor sehingga rumah sakit tersebut telah dikosongkan. Bahkan di sekitar rumah sakit sejumlah pejuang Hizbullah telah mengepung lokasi tersebut dengan senjata siap ditembakkan.
“Jadilah malam itu bagaikan neraka bagi tentera elit Israel ini. Mereka menjadi sasaran empuk rentetan tembakan yang dilakukan pejuang Hizbullah dari segala penjuru. Banyak yang tewas bersimbah darah. Tiba-tiba Apache berdatangan dan melakukan misi bantuan kepada tentera Israel yang terperangkap. Sejak kejadian di rumah sakit itu, tidak pernah lagi Brigade Golani melakukan serbuan besar-besaran dan sendirian, ” lanjutnya.
Menurut sang doktor, umat Islam seharusnya jangan pernah termakan dakwaan-dakwaan palsu yang segaja disebarluaskan media-media Zionis. “Mereka bukan kaum yang hebat. Mereka itu pengecut, jadi kita jangan sampai menderita rendah diri di hadapan mereka. Kita harus yakin bahawa umat Islam adalah umat terbaik di muka bumi. Kita harus bekerja keras untuk mewujudkan hal itu. ”
Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang berbenteng atau di balik tembok…(QS. Al-Hasyr: 14)
(Rz)

No comments: