Saturday 1 October 2011

Nujum Pak Belalang,Nujum Pak Belatuk.

Masa kecik-kecik dulu KD suka tengok cerita Nujum Pak Belalang arahan seniman agung Tan Sri P.Ramlee.Sungguh kelakar.Nujumannya tepat secara kebetulan.

Hari ini,ketika ini dan hari-hari terdahulu telah muncul seorang nujum.Namanya nujum Pak Belatuk adik beradik burung tukang..Seminggu dua ni dia sebuk sangat meramal dan menujum.Sambil tu siapa yang tak setuju dengan nujumannya habis di patuk dengan paruhnya yang tajam.

Sesiapa yang menentangnya akan di label dan di beri gelaran yang menghina orang.DI PATUKNYA KD DAN WZWH SEBAGAI PENCACAI DAN ORANG UPAHAN.Nujum ini nampaknya tidak boleh menerima perbezaan pendapat.Dihenyaknya orang yang tidak setuju dengan ramalan nya sampai leper.Huhhhh..Dahsyatnya.

Inilah lebel yang selalu dia guna untuk menghina orang.Habis YB yang ada di hina nya.Tak percaya baca lah posting-postingnya yang dulu-dulu.

Dr. Shukri-Tok bomoh keri.
Wan Amizan -Pendek perut buncit,saudagar onta,perampok.
WZWH-Pencacai nombor wahid.

Itu senarai pendek.Ramai lagi yang di labelnya.Keceluparan nya tahap dewa.

Dulu pertama kali buka blog pak belatuk ini ,KD dapat baca yang dia ni ada agenda sendiri apabila mencalar keperibadian YB Tahan.Tiada langsung yang baik.Semuanya burukDari dulu-dulu sampailah sekarang.

Menyedari hakikat itu,KD bersimpati dengan YB Tahan.Di serang bertubi-tubi.Tak perlulah dia menjaja ke sana ke mari mengatakan KD ni pencacai nombor wahid.YB Tahan pun tak tahu kewujudan blog KD.Lap top dan broadband KD beli sendiri.KD bukan orang susah sangat.Bina blog tak perlu kos yang tinggi.

Jadi istilah pencacai tidak timbul di sini.Kita bebas memihak kepada sesiapa yang kita rasa betul.Pak Belatuk menyokong Penghulu Wan Shamsuri. Itu hak dia.Tak pernah pun KD panggil dia pencacai.Itulah perbezaan orang berhemah dengan orang yang tidak berhemah.Bukan salah ibu mengandung,salah bapak tak pakai sarung.

SAMBUNG CERITA.

Nujum Pak Belatuk ini menghairankan kita.Sungguh menghairankan setelah tenggelam beberapa bulan dia timbul merepek-repek ke hulu ke hilir.Gaya lah dia sorang aje yang mengundi PRU.Mesti ada sesuatu yang telah tejadi kepadanya hingga meroyan begitu me.

Nujum Pak Belatuk membuat analisis politiknya yang cukup meyakinkan.Meyakinkan penyokong-penyokong totoknya saja.Rujukan mana yang dia pakai.statistik siapa yang dia guna.Nujum Pak Belatuk cukup yakin ramalannya tepat tuju sasaran.Dia syok sendiri dan rasa semua orang berfikiran macam dia.

Memilih pemimpin negara bukan seperti memilih AJK PIBG.Kita sokong aje hak lama.Semua angkat tangan.Senang.Memilih pemimpin perlu penelitian yang rapi dari kalangan pucuk pimpinan.Segala aspek perlu dikaji.

Pucuk pimpinan Pusat punya pakar risik yang di lantik khusus.Selain itu agensi-agensi lain turut memainkan peranan.Zaman sekarang bukan macam zaman dulu.Zaman dulu orang dengar fitnah.Itu cara raja zaman dulu.kalau tak,tidaklah Hang Tuah terfitnah.

Zaman sekarang PM tengok statistik di komputer.Letak A.berapa undi dapat berapa undi lari,letak B berapa dapat,berapa lari.Akhirnya yang minimum risikonya dipilih jadi calon.Bukan pakai ikut suka hati.Mungkin kita aje yang suka,ramai juga orang yang tidak suka.

Tak perlulah menujum ke hulu dan ke hilir.Pucuk pimpinan pusat lebih arif menilai dan memilih berdasarkan risikan dan KPI yang ada.Tak perlulah risau takut calon pujaan tidak tersenarai.Kalau ada rezeki dapatlah jadi YB.Kalau orang lain terimalah saja.

Bagi KD siapa saja yang jadi YB KD tetaplah macam ini.Ada kerja ada gaji.Tak tahulah kalau si belatuk ni di janjikan jawatan atau ganjaran.

Harapan KD janganlah Nujum Pak Belatuk mematuk KD.Sakit tau...tak rela I.

14 comments:

Anonymous said...

Wan Albahizam dan Wan Bazlishah suka makan duit harammmm...

Anonymous said...

tak baik mefitbah orang saudara anon 7:25, bila agaknya nak mintak maaf?, tapi tak taulah kawan yang tak pandai ugama ne, kot buleh dalam agama tuan?, maaf lah jika teguran saya ini salah!!!

Kutukandewata said...

anon 7.25,
tak baik tuduh macam tu

Anonymous said...

aku pasti siapa anda KD?

urag driliig said...

KD,anon2 di atas tu kroni dr shukri dan kroni wan shamsuri.tak sabar2 nak jadi yb lah tu mintak sangat dompok tu jatuh cepat.

anti wan said...

oooitt,
kalau wan shamsuri jadi yb kaya lah wan midon dengan wan rahman serta medan jusuh.banyaklah tanah dia orang dapat.baru-baru ni dia orang dah sapu tanah kat temin.belum jadi yb orang kelilingnya dah sapu.Pandai kata orang.kaya reba lah puak wan termasuk lah wan keliru.

Kutukandewata said...

Hairan sungguh,setiap komen nama wan keliru yang keluar.kesian wan keliru.sabar ajelah,orang nak sedekah pahala kat kau terima aje lah!

Anonymous said...

Anti Wan,
Itulah namanya rezeki.Yang awak tolol sangat kenapa?Janganlah menuduh kroni itu kroni ini. Taulah awak geng KD atau KD sendiri menyamar.

anti wan said...

awak lagi tolol,suka berprasangka buruk.awak suka buat jahat jd awak sangka orang lain pun jahat macam awak.ambik lah rezeki tu dengan cara menafikan hak orang lain yang lebih susah macam aku ni.berpuluh tahun mohon tanah tak dapat2.asyik cc pejabat tanah yang dapat dan orang dah kaya macam awak yang dapat.poooodddaaahhhhlaaaahhh!!!!!!

Anonymous said...

anti wan, susah susah sangat, kat simpang rumah cigu mustafa samad tu ada tanah, yang itu kita tak payah mintak, awak ambik satu lot, kawan ambik juga york?

Kutukandewata said...

he!he!he!
apalah kau orang ni,KD tulis lain yang kau orang bertaki lain pulak jadinya.nampaknya blog ini tak boleh meningkatkan ilmu awak me.

Anonymous said...

Gila!

KOH & LEE said...

Anti Wan
Gua tatak kisah maa.Lu mau tanah itu lepas jalan teras maju pun ada maa. Boleh mikin lumah matu cantik-cantik maa.

Anonymous said...

Itu kubor cinalah ngong.Anon 07.47 ni mesti kaki macok juga.