Friday 7 October 2011

YB Kurang Ajar Dan Kuat Makan Rasuah Kantoi Di Jerantut


KD nak cerita kisah seorang YB yang kurang ajar dan kuat makan rasuah. Cerita ini baru bersangkut paut dengan seorang ADO yang ditukarkan sebab kes YB ini.

Ada satu DUN di Jerantut yang paling luas dalam Pahang banyak tanah. Maka ramailah orang politik Jerantut dan towkay mohon tanah 50 ekar seorang.

ADUN DUN itu tidak sokong kerana ADUN itu ada perancangan besar untuk memajukan kampung-kampung tertentu dengan Projek Pembesaran Kampung, Rancangan Tanah Kelompok, Felcra dsb.

Tapi YB sudah pakat dengan MP guna surat sokongan MP untuk luluskan TOL tanah 50 ekar kepada seorang towkay Cina. YB ini pun sudah pakat dengan orang pejabat tanah dan pegawai.

Masa dipilih ketika ADUN DUN itu tidak hadir mesyuarat kerana ada urusan. Maka luluslah permohonan Towkay Cina itu. Ada 5 lagi permohonan tidak lulus maka mengamoklah orang kuat politik Jerantut.

Ada orang kuat politik Jerantut marah ke ADUN DUN itu kerana tidak lulus kepadanya tambah lagi YB kurang ajar itu menghasut orang politik itu yang ADUN DUN itu tidak sokong dan lulus padahal ADUN DUN itu tiada semasa mesyuarat.

Maka orang politik Jerantut yang berpangkat Dato' dua orang ini bisinglah seperti ayam bertelur sebutir telur tapi riuh sekampung.

Orang politik ini ugut mahu kempen sepenggal ADUN DUN itu. Punyalah berkuasa sangat orang politik itu. KD hanya suka melihat orang politik itu melatah.

Akhirnya orang politik itu sedar bahawa ADUN DUN itu tidak terlibat namun ADO itu pun berlayar tukar ke tempat lain.

ADUN DUN itu akhirnya guna kuasanya batalkan permohonan TOL 50 ekar Towkay itu. Towkay itu marah dan cakap kenapa batal wang sudah angkat? ADUN DUN itu marah balik, cakap lu siapa saya tak kenal lu, lu jangan cakap sedap cakap.

Towkay cakap hayaa itu CBB 3 datang KFC Jerantut sudah angkat RM300,000 lol. ADUN DUN itu cakap saya mahu jumpa lu. Bila berjumpa baru towkay cakap soli Dato' lu bukan itu YB.

YB kurang ajar itu buat muka seposen. Pada dia tak salah. Sudah banyak tanah di Jerantut tak kira mana DUN dirogolnya. YB kurang ajar dan kuat makan rasuah sudah kantoi. 

4 comments:

Anonymous said...

maksud KD tu, Dato yang mengamok itu adalah Dato yang pakai kite penukul, orang kuat politik jerantut, orang kanan dompok, sama sama songlap projek di parlimen jerantut mau pun di mana mana di malaysia ini, kebanyak jalan di jerantut ne dapat ke dwmaq, masing masing tamak haloba, semuanya, termasuk lah pegawai kerajaan yang mempunyai kuasa.

yang susahnya puak puak pemimpin polotik ini ada puak?, masing masing mencari kekayaan mengunakan kuasa yang ada, puak ini berkomplot dengan pegawai kerjaan group ini, dan satu lagi, mencari gruop yang lain, kerja dema ne mencari sebanyak mana harta, tanah dengan apa cara sekali pun, kerana apa?

1. mereka terpaksa menanggung penjilat penjilat buntuk mereka, jika sebelah sini, wzwh,kd, dan lain lain.juga pegawai kerajaan.
2. sebelah sana, terpaksa menanggung penjilat penjilat yang datang dari felda seperti tok 4, orang kuat mukim labu, juga yang di tukar kan ke jba pahang.

jadi jangan lah kata mengata, semua nya sama kuat bahan duit rakyat, pantang ada kesempatan ?, ORANG ORANG YANG MACAM INI KAH YANG KITA HARUS PILIH MENJADI PEMIMPIN?, DALAM UMNO SENDIRI KITA TIDAK DAPAT MEMILIH CALUN YANG LAYAK BERDASARKAN CIRI CIRI YANG KITA KEHANDAKI, KERANA DUIT, PEROMPAK PENYAMUN, KAKI BETINA, KAKI MAIN BNI ORANG KITA PANGKAH BERI MEREKA MENANG JAWATAN?, JANGAN KITA KATA MENGATALAH PADA MEREKA, KERANA PEMIMPIN KELAHIRAN UMNO YANG MENJADI WAKIL RAKYAT ADALAH KEBANAKAN NYA DI PILIH OLEH AHLI UMNO YANG BODOH DAN RASUAH ?, BAGI RM300, SANGGUP GADAI MARUAH DAN KUASA KEPADA PEMIMPIN YANG LANGSUNG TAK LAYAK MENJADI PEMIMPIN DI MUKA BUMI DUN JUGA PARLIMEN JERANTUT NE, PEGAWAI KERAJAAN TAK BERANI BUAT JIKA PEMIMPIN TIDAK MEMBERI TEKANAN ATAU AJAK BERPAKAT?, RENUNG RENUNGKAN LAH!!!!!!!!!!!!!!!!!?

Anonymous said...

KD gali lubang kubur Wan Amizan..macam WZWH.. mampus!!!!!!!

Anonymous said...

Awas KD, anda akan ke mahkamah? DR akan nyah kau dari UMNO.

Anonymous said...

tak apa jika dr nak saman kd tu, ANAK SAUDARA DIA DAH KAYA RAYA, LUMBUNG BIJIH BESAR DAH KUAR HASIL.....!!!, RELEX JER GENG NE, DUIT BOLEH BELI SEMUANYA, TERMASUK LAH AGAKNYA JALAN KE SYURGA?