Monday 3 October 2011

Najib Tidak Panjang Umur.Melayu Usung Kerandanya.

KD pulang ke Lipis mengunjungi keluarga mak saudara KD yang baru saja kehilangan seorang ahli keluarganya.Selesai kenduri arwah KD buka laptop baca blog.Trekejut juga banyak blog yang cerita kisah Najib bela anak cina gila babi.

Namewee nama diberi.Anak cina gampang ni lah yang menghina lagu Negaraku,menghina melayu bertudung,menghina pengetua  sek.men.melayu dan pelbagai lagi perangai kurang ajarnya.

Tapi nasib baik dia cina,kalau dia melayu dah tentu kena gari.Tengok Blogger Kidefella,dia siar gambar bendera Malaysia terbalik terus kena gari.pasal apa?sebab dia melayu.Kalau dia cina gerenti tak kena punya.Banyak sudah kes serupa ini.

Dulu melayu ganggu gereja.tak pasal-pasal kena penjara.Bila anak cina ganggu masjid terlepas begitu saja tanpa ada tindakan pihak berkuasa.Bila Ketua Umno Bahagian sentuh sikit tentang cina terus kena gantung jawatan.Tapi bila puak cina terus-terusan sentuh hak melayu pihak kerajaan berdiam diri tanpa tindakan.

Akhirnya nilai orang melayu di negeri sendiri berada pada tahap zero.Nothing.Nilai orang cina berada pada tahap dewa.Mungkin juga undi melayu tiada berharga.Undi cina yang didamba-damba.

Bagi Najib namewee adalah nama besar yang harus ditatang bagai minyak yang penuh.Nama yang boleh membawa undi cina yang banyak kepada BN.Maklumlah Ikon I Malaysia.Tapi Najib lupa undi Namewee sendiri  belum tentu jumpa.Najib lupa melayu sudah ramai yang terluka.Najib lupa puak kafir laknat ni sudah banyak buat angkara.

Negara huru hara seketika.Puak BERSIH punya angkara.Puak Komunis pun jalankan Agenda.Kerajaan tetap leka.Mereka jelas langgar undang-undang negara.Langgar perintah mahkamah pun tak apa.Ini apa punya cerita.

Kenapa tiada  tindakan dari pihak kerajaan yang ada?.Terlalu takut atau apa?Beribu-ribu laporan polis dibuat oleh NGO yang sedia ada.Yang setia tak ke mana-mana.Apa lagi mau nya?Bertindak saja lah habis cerita.Barulah melayu yang luka kembali ceria.Sokongan tak lari pulih sedia kala.

Harapan itu nampaknya jauh dari nyata.Bila anak cina gampang itu di bela-bela dan dipuja-puja.Oleh ketua negara lah pula.Nampak gayanya anak melayu akan hilang selera.Maka undi-undi yang ada dilemparlah merata-rata.Yang Pasti UMNO gerenti tak dapat punya.Lu tengoklah nanti kalau tak caya wa punya teka.

NAJIB GERENTI TAK PANJANG UMURNYA.SEPENGGAL SAHAJALAH BEGITU ADANYA.MENGAPA BEGITU PUNYA CERITA.?SEBABNYA,MELAYU SENDIRI YANG USUNG KERANDANYA.

5 comments:

Anonymous said...

tak apa lah, sepenggal jer, lama lama nak keje uat apa dsn tu, malaysia dah habis modal, beri lah ke pakatan pulak membaham harta negara ne, tak gitu, lima tahun akan datang kita beri pulak pada BN, masa tu semua orang baru,

Anonymous said...

betul-betul tu.KD pun tentu setuju.dia pun ahli parti kita.kawan tau lah.betul tak KD?

Anonymous said...

Tahniah KD. macam inilah.apa betulke kampong KD di K.Lipis?

Anonymous said...

Gila gamoknya KD ni.

Anonymous said...

biar gila tak apa asal jangan gila babi macam anon di atas tu