Friday 7 October 2011

Grandmas Rasuah RM1 Juta Untuk Luluskan Tanah 21 Ekar Di Bandar Jerantut!


KD mahu YB kuat makan rasuah ni mengaku apa betul Grandmas Sdn Bhd beri dia rasuah RM 1 juta untuk luluskan tanah 21 ekar di bandar Jerantut bagi projek bandar baru Jerantut.

Banyak tentangan dari orang Melayu Jerantut marah YB kuat makan rasuah luluskan dalam mesyuarat EXCO. Belum lagi hal projek silang bersilang. Orang Cina pun marah. Itu sebab Ku Lan hanya dapat majoriti 1946 pada PRU 12 dan di DUN Damak Ku Lan kalah majoriti 2000!

Begitu kesannya rasuah dalam pilihanraya. Kalau tidak betul YB kuat makan rasuah perlu bersihkan namanya kalau tidak namanya yang sudah busuk susah untuk dibersihkan malah akan tewas PRU 13 nanti kalau dia bertanding.

Seorang ADUN tulis dalam facebook....

...tanya YB berapkah harga yang diminta oleh YB ketika menjadi exco untuk luluskan projek Grandmas Sdn Bhd sapu tanah dalam bandar Jerantut seluas 21 ekar,Grandmas Sdn Bhd,bayar dia tidak kurang RM 1 juta,bawa perkara ini kemahkamah dan dakwa saya jika tidak betul,proksinya X dan Y, tanya nya lagi projek silang Lim Ah Chap berapa kah harga yang dibayar oleh Lim Ah Chap kepada YB, proksinya Z, tanya YB macamana dia bayar hutang RM 13 juta dengan apa berapa banyak balak JKKK dia jual. Ini lah barisan kepimpinan UMNO dan pejuang Melayu yang mulia haaaa jika saya salah ini semua palsu tuduhan fitnah dakwa saya kemahkamah.

KD mahu tanya YB kuat makan rasuah ini kenapa tak saman ADUN itu, bawalah ke mahkamah untuk bersihkan nama. Orang Jerantut semua sudah tahu...

Ini komen dari blog Suara Prihatin UMNO Jerantut  KD petik...

Anonymous said...
Awas KD, anda akan ke mahkamah? DR akan nyah kau dari UMNO.

Anonymous said...
Dr kasi saman ini budak kd, memfitnah dr ambik duit rm3ook kat kfc jerantut, dia bercakap memang dah ada bukti, cukup dengan no keta sekali.

lawan sama dia kort dalaamm, kasi ajar c kit, terkencing lah dia nanti?, mana ada duit dia mau jawab itu saman, kadang kadang dia mintak duit haji nazri bila dah cupair cupair ujung bulan, dapat duit g main macuk,?

KD pun mahu lihat itu YB kuat makan rasuah ada berani saman ke?

11 comments:

patpatsikulipat said...

Ada sikit maklumat utk ditambah didalam posting ini. Arwah dato Ghazali Sulaiman telah di paksa oleh Hanafisah & Dato Halim Chap menandatangani 10 keping cek book kosong umno bahagian Jerantut. Cek tersebut telah ditandatangan oleh Dato Zali dlm keadaan terpaksa. Di minta Ajk UMNO Bahgian siasat perkara tersebut. Apa tujuan cek itu ditandatangan? Dikatakan cek tersebut diminta oleh Hanafisah seminggu sebelum Arwah Dato Zali meninggal dunia. Patpatsikulipat cabar Hanafisah bukti akan ada projek umno yg akan dilaksanakan berkenanan sepuluh cek tersebut, atau ia digunakan utk kepentingan peribadi bendahari dan ajk yg kalah itu.

Anonymous said...

tu lah sebab nya dato zali hingga bawak mati, mengikut kata patpatsikulipat, dato zali di paksa oleh kedua dua hamba allah yang telah di sebutkan oleh bloger diatas, gamoknya sebelah kiri dato pegang pistol, sebelah kanan hanafisah pegang senapang gajah mengugut dato zali, selepas sain jer cek tu gamoknya, dato zali pun jatuh pengsan, maka cek itu sekarang ada pada patpatsikulipat, agaknya masa berlaku derama tersebut, patpatsikulipat bersembunyi di sebalik pintu, kerana keberah dengan keadaan dato zali, maka si pengugut lari meninggalkan tempat tersebut, patpatsikulipat telah MENGAMBIL CEK TERSEBUT?!!!!!! JADINYA PATPATSIKULIPAT BOLEH LAH BERKONGSI HABUAN DENGAN WZWH JUGA KD, BAGI LAH HARTA TERSEBUT DIDALAM GUA KOTA GELANGI, AWAK SATU, AKU SATU, LU SATU, MCAM AZIZ SATAR PULAK?

Anonymous said...

hai KD, senyap jer, balik ke jong berlabuh ke?, kuarlah lagi citer baru berkenaan dengan pemimpin UMNO yang merumpak harta rakyat, cerita sorang YB kat janted ne, kaya raya, memeliki rumah dua tiga biji, keta sampai 16 buah semuanya keta2 standard belaka, jika KD, tayar keta tu pn tak mampu beli?. jangan lah beri alasan dia meniaga, cerita bagaimana dia dapat meniaga sampai cepat amat kaya tu, tak sampai sepenggal lagi oh, duit hok dah abis antar orang g melancung ke mekah dan tempat lain sekian dah?, citer habis lah yok?

Anonymous said...

KUTUKAN DEWATA

Dosa Pemfitnah
Rupanya ada lagi antara kita yang menaburkan fitnah. Kita ini orang Islam, kuat beramal dan beribadat kerana inginkan pahala dan takutkan dosa. Tetapi ada juga yang tidak endahkan tentang betapa besarnya dosa menyebar fitnah. Cubalah halusi Firman-Firman Allah dan hadith-hadith di bawah ini mengenai dosa memfitnah orang. Semoga mendapat pengajaran:-

Mengumpat
Al-Humazah : 1
"Celakalah mereka yang mengumpat dan memfitnah"
Fitnah
An-Nur : 19
"Orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan akhirat. Allah mengetahuinya, sedang kamu tidak mengetahui."

Fitnah
Al-Isra'a : 36
"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta bertanggung jawabnya tentangnya."

Fitnah
Al-Baqarah : 191
"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan"

Fitnah
An-Nur : 23-24
Mereka yang memfitnah perempuan suci, celakalah di dunia dan akhirat; bagi mereka hukuman yang dahsyat dihari pengadilan; lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi diatas perbuatan mereka.
Al-Buruj : 10
Orang yang memfitnah orang mukmim, kemudian tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar.

Khutbah Rasul Allah di Mekah
23 / 2 / 632
"Menyebut 15 aspek sosial. Satunya : Jangan Memfitnah."

Dari Imam Ghazali
"Mengumpat itu dosanya sama dengan berzina 30 kali."

Dari Imam Al-Mawardi
"Orang yang biasa mengumpat, isi batinnya kotor"

Dari R. Muslim
"Seseorang yang menutup cela seseorang yang lain didunia, akan ditutupi celanya oleh Allah pada hari kiamat."

Daripada Abu Huraira, Termidzi:
"Sesiapa yang duduk didalam perhimpunan yang tidak baik hendaklah membaca doa (memuji Allah dan meminta ampun darinya) sebelum berundur diri"

Daripada Al-Nabari:
"Barangsiapa yang beriman kepada Allah S.W.T dan Hari Akhirat maka hendaklah ia mengucapkan perkara-perkara yang baik atau diam"

Daripada Al-Nabari:
"Wahai Rasul Allah S.A.W, manakah orang Islam yang paling baik? Rasul Allah S.A.W menjawab : Ialah yang mana orang Islam lain terselamat dari gangguan lidah dan tangannya"

Cakap benar
Pepatah arab:
"Wa ma a'layna illal balagh"
---->>>Tiada beban bagi kita melain untuk bercakap benar.

Ihsan
Al- Maidah : 1
Wahai orang-orang yang beriman, sempurnakanlah janjimu.

Pembohong
Al-Imran:
Akhirnya kami jadikan laknat Allah atas orang-orang pembohong.

As-Shaf : 2-3
Hai orang beriman, mengapa engkau ucapkan apa yang tidak engkau lakukan? Besar dosanya disisi Allah jika engkau mengucapkan apa-apa tetapi tidak engkau lakukan.

tq

Anonymous said...

puak puak ne dah tak kira dosa pahala dah, janji bos ,mereka terbela, mereka kan dapat kesenangan di dunia, APA MASAALAH SELEPAS MATI PUAK PUAK INI TAK FIKIR DAH, TERUTAMA WZWH JUGA WAN KELIRU @ KD, MEREKA DAH JADI BUTA HATI, BUTA MATA BUTA SEGALA GALANYA DEMI MEMPERTAHANKAN ORANG HARAPAN DEMAQ, IAITU DOMPOK, DOMPOK BAGI MEREKA SEOLAH OLAH MALIKAT YANG TIADA CACAT CELANYA SEMUANYA BETUL BELAKA, MANA PERNAH DOMPOK MAKAN BENDA BENDA YANG TAK HALAL?, MANA PERNAH DOMPOK DAPAT TANAH WALAU SEINCI PUN DI BUMI MALAYSIA, MANA PERNAH DOMPOK MENDAPAT PERMIT ATAU LESEN LOMBONG BIJIH DI BUMI TUHAN INI, MANA PERNAH SEHAYAT HIDUP DOMPOK MENDAPAT KONTREK KERAJAAN WALAU 1 SEN PUN, MANA?, MANA?, MANA PERNAH DOMPOK MEMBELI KERETA2 MEWAH SEMENJAK MENJADI YB?, SEMUA PERBELANJAAN YANG DOMPOK GUNAKAN UNTUK MEMBELANJAKAN PARA PENGIKUTNYA, YANG MENGHANTAR URRANG G MELANCUNG KE ARAB SAUDI, HATTA MEMBELI KERETA JUGA RUMAH TEMPAT BERTEDUH, ADALAH DARI DUIT SIMPINAN DOMPOK SEJAK DARI KECIK LAGI, DUIT UPAH MEMUNGGUT BIJI SAWIT LERULL DAN LAIN LAIN USAHA DOMPOK, DUIT ITU LAH YANG DI GUNAKAN OLEHNYA UNTUK BERSEDEKAH DAN LAIN LAIN, TAK PERNAH SESE KALI DOMPOK MENGUNAKAN DUIT RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI BELIAU, MUNGKIN GURU BESAR DOMPOK ADALAH ROSMAH MANSUR,YANG MANA BERJIMAT JIMAT, JIKA KITA URRANG DERRULLUG KATA " KELIMAT KELIMAT " YANG MEMBOLEHKAN BELI BARANG BARANG BERNILAI PULUHAN JUTA?, JANGAN DITUDAH YANG BUKAN BUKAN MALAIKAT WAN ZURIK DAN WAN KELIRU@ KD NE DEMAQ, AMENDA DOMPOK TU BAIK AMAT!!!!!!!!!!!!!!!!!

kawan sebilik cikgu wan heru said...

nampok sangat awak semua memburuk-burukkan wan heru.wan heru bersama saya ke janda baik.ada kem 1 murid 1 sukan.tanya cikgu pian dia ada bersama wan heru di janda baik dari hari khamis 6hb 10 hingga 8hb hb 10.2011 hari sabtu.
dia bawak beg pakaian aje.tak bawak pun laptop sebab dia memang tak ada laptop.macam mana nak tulis blog.ke boleh ke tulis pakai buku tulis sendiri fikirlah.dia sebilik dengan saya 24 jam.pergi kem bersama-sama,makan sama-sama kat gerai dengan saya.naik kereta saya dari jerantut.tak nampak pun dia tulis blog.usah kan laptop,buku nota pun tak bawak.kalau nak memburuk-burukkan orang biar betul.ini pakai tembak aje.Kau pun satu,KD.kau punya pasal wan heru terfitnah.celakalah kau orang.

Anonymous said...

berbunyi dah anjing dr shukri di atas

Anonymous said...

Insaflah saudara saya. Hidup ini tidak kekal.Bertaubatlah atas apa jua dosa-dosa besar yang dah dibuat dan sedang dibuat.Tuhan telah menguji saudara dengan kesakitan taubatlah.Saudara saya KD,Insyaallah

Anonymous said...

hoi yang di atas,
kau baik sangat ke.kau patut muhasabah diri.dah banyak komen kau mengumpat orang.bertaubatlah untuk diri sendiri

Anonymous said...

apalah anon2 diatas ni,
kupas dan bahas lah isi posting ni,ini sibuk hal peribadi orang.tapi apa boleh buat anon2 ni kurang daya fikirnyanya.maklumlah SOS nya tahap rendah.otrak tak bernas langsung

Anonymous said...

anon 6.20 tu perempuan,sebab tu merepek sorang-sorang,mulut atas bawah bercakap.geli akuuuuuu!!!!!