Wednesday 30 November 2011

PAS Tak Bersunat,Blogger dinturtle Tolong Sunatkan!

  Kaji dan teliti pemikiran Blogger dinturtle di bawah:

 Ust Hadi / Pas Nak Pertahankan Rasis ?

Ustaz Hadi nak mencelah juga tu tentang Hak Melayu dan Umno dalam sibuk-sibuk berlangsungnya PAU kali ni. TMI - Pakatan jamin kuasa Melayu.

Presiden PAS memberi jaminan parti Islam itu bahawa orang Melayu akan kekal berkuasa dan terus menikmati segala hak di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat, sekali gus mengetepikan dakwaan pemimpin Umno yang terus menakut-nakutkan kaum itu dengan ‘sentimen perkauman’.

“Ia bukan sahaja satu jaminan, tetapi juga realiti,” Juga bukan satu fantasi ...... hehehehe ...

Kutukan Dewata:

Jaminan konon,lihatlah apa yang berlaku di Selangor bila Ronnie Liu terlalu berkuasa,dia boleh over rule tindakan Dr Hasan Ali.Lihat di Kedah,Menteri Besar Kedah terpaksa akur mengubah keputusan setelah mendengar DAP berdehem!Itu jaminan ke namanya?

Saya boring betullah bila pemimpin Pas bercakap tentang Melayu ... mana satu ni ? Kejap kata tak boleh perjuangkan bangsa, kejap nak perjuangkan bangsa ? Kalau dah jamin kuasa Melayu dan hak Melayu tetap dikekalkan bukankah itu namanya mengiktiraf perjuangan atas nama bangsa ?

Dan bukankah memperjuangkan bangsa itu RASIS ? Bukan saya yang cakap tapi Nik Aziz yang cakap. Bukan saja memperjuangkannya malah perkataan bangsa itu sendiri RASIS ! Ni artikel tahun 2009 dari TMI - Nik Aziz says ‘bumiputera’ term is racist

 Masa tu tengah heboh dengan isu Adun Dap Johor Boo Cheng Hau yang menyamakan Bumiputera itu dengan Rasis dan Nik Aziz segera tampil kedepan mempertahankan ahBoo.

Pas spiritual leader Datuk Nik Aziz Nik Mat said the use of the term “bumiputera” smacks of racism and deprived other races of government aid.



Kutuakan Dewata:
Bolehkah kita menerima ungkapan kata-kata pemimpin Pas yang sering bolak-balek ni.Sekejap kata tak bangga jadi melayu,sekejap kata hak melayu dijamin,sekejap kata bela melayu assobiyyah,sekejap kata hanya islam bukan melayu yang penting mana satu ni,wahai si lidah bercabang?Tak faham lahh.


Sekarang Ust Hadi pula nak jamin Bumiputera / Melayu akan kuasa dan hak mereka ..... Saya tak hairan kalau satu hari nanti Pas juga akan kata bangsa Melayu dinegara kita tak sama dengan takrif bangsa dinegara lain, disini Melayu itu Islam walaupun Islam itu tidak semestinya Melayu. Sebab Pas sudah semakin kearah Umno, kekadang tu Pas lebih nampak Umno dari Umno sendiri tiap kali berdepan Dap !

Lagi Ust Hadi berkata -

Dalam geografi politik Malaysia, bilangan kerusi ditandingi DAP pada masa sekarang hanya 40 berbanding 222 kerusi. (Jadi) bagaimana DAP, jika pun ia menang kesemua kerusi, akan mengambil alih? Ia tidak betul. “Campur dengan PKR, kerusi (bukan Melayu) hanya 60 daripada 222 dan yang baki kerusi Melayu... jadi ia sesuatu yang tidak masuk akal,”
Bila memperkatakan tentang kuasa ia lebih merujuk kepada pengaruh, tanpa pengaruh apa gunanya kuasa. Yang ini ada saya komen diartikel minggu lepas - Penang Kearah Autonomi Sendiri ? - bukan bilangan wakil rakyat yang penting tapi sebesar mana pengaruh mereka keatas keputusan kerajaan yang menjadi perkiraan.


Kutukan Dewata:
Haji Hadi,Bukan soal jumlah kerusi abang,soalnya sekarang apakah jaminannya bagi pihak Pas untuk tidak tunduk pada desakan Dap.KITA LIHAT ANDAIAN DIBAWAH:



Dap dan sewaktu dengannya: 60 kerusi(kerusi bukan melayu,kata Hj Hadi)
Pas                                      : 62 kerusi(dapat ke,itu pun kalau bertanding 100 kerusi)
Jumlah                                 :122 kerusi
Tertubuhlah kerajaan pakatan rakyat.


Apakah jaminannya yang Pas tak akan tuduk pada tuntutan Dap yang memang terkenal brutalnya itu?
Demi kelangsungan kuasa Pas akan merelakan tindakan sekutunya seperti yang telah berlaku di negeri Selangor dan Kedah.Puak rasis ini tidak akan melepaskan peluang walaupun dengan merampas hak orang.
Dap akan teruskan budaya ugutan yang memang lazim berlaku dalam budaya kongsi gelap cina.Lu tak ikut cakap wa,wa keluar lu mampuss!!Maka akan tergadailah hak melayu satu persatu.

Yang saya nampak jelas sekarang, kedua-dua parti politik utama orang Melayu akan berebut-rebut mendabik dada mengaku sebagai JUARA bangsa Melayu bila berdepan dengan audien Melayu, tapi bila berdepan dengan bangsa lain, kedua-duanya juga berebut-rebut nak tunjuk merekalah yang paling LIBERAL.

Masih adakah lagi parti yang berani mengaku memperjuangkan bangsa Melayu, mengaku menjadi JUARA MELAYU  baik didepan Melayu, atau bangsa lain atau diperingkat dunia sekalipun ?

KUTUKAN DEWATA:

Pas bolehlah kita labelkan Parti Anak Sesumpah.Dia sering menukar warna kulitnya.

Ketika memerlukan undi orang melayu Pas mencanangkan hudud.Setelah mendapat undi melayu dan bertambah kuat tetapi masih gagal membentuk kerajaan dia cuba dapatkan sokongan bukan melayu untuk mencapai kuasa idaman.

Pelbagai prinsip pegangannya selama ini di gadaikan demi kuasa.Pas tak konsisten dalam memegang prinsip perjuangan.Setelah menyedari melayu semakin marah dan meluat maka mereka jadi takut dan berbalik semula mencanangkan Hudud.

Sekarang bila UMNO cuba mempertahankan Status quo melayu yang semakin terancam angkara asakan bertali arus babi rasis yang di sokong pengkhianat bangsa melayu sendiri,mula lah Pas mengada-ngada cuba
menonjolkan diri sebagai pembela bangsa Melayu.

Munafik dan hipokrit sungguh Parti Anak Sesumpah ni!!!!!!!!!!

Syabas Dinturtle,mereka ni buat kerja macam orang tak bersunat.Kau tolonglah sunatkan mereka,kalau berdegil juga potong sampai pangkal biar dia join kumpulan seks bebas!!!!

No comments: