Sunday 25 September 2011

Nik Aziz Mengalami Kecelaruan Pemikiran.

Nik Aziz seorang yang berkarisma.Suatu nama yang besar.Punya aura yang tersendiri.Ilmu agamanya diakui tinggi dan diiktiraf oleh negara Islam yang lain.Dalam erti kata yang lain beliau memang manusia yang hebat dengan kelasnya yang tersendiri.

Beliau diiktiraf sebagai ulama.Namun begitu peranannya sebagai ulama lebih banyak menjurus ke arah kepentingan suatu kelompok yang mana semua orang tahu kelompok mana yang dimaksudkan.Segala fatwanya lebih kepada keuntungan diri dan kelompoknya.

Ulama tulen mempunyai sifat yang tersendiri.Segala kata-katanya bersandarkan hukum yang hakiki.Tiada bolak-baliknya.Yang boleh tetap boleh yang tak boleh tetap tak boleh.Tiada basa-basinya.Ulama tulen apabila berkata-kata tersusun rapi kata bicara tanpa menyentuh rasa dan menyakiti telinga.Setiap ulas kata diperhalusi agar tidak lari dari landasan syarak.

Namun amat memusykilkan kita ialah apabila Nik Aziz berbicara otaknya orang dah boleh baca.kluk klek tala ke dia juga.Penyokong-penyokongnya ternganga-nganga orang biasa geleng-geleng kepala atas pagar tak tahu apa-apa.

Majlis fatwa membuat fatwa bersandarkan hukum dan dalil-dalilnya.Segala permasalahan akan diteliti,dicari puncanya,diselidiki akan akibatnya,dan barulah diperhalusi penyelesaiannya kemudian dihasilkan fatwanya setelah dirujuki kitab-kitab yang ada.

NIK AZIZ PULA MENGELUARKAN FATWA BERSANDARKAN ISU-ISU SEMASA.TENGOK DULU UNTUNG RUGINYA.ADA UNTUNG KELUAR FATWA KANAN.ADA RUGI KELUAR FATWA KIRI.

Dulu beliau keluar fatwa haram bekerjasama dengan cina dan india.Apabila nampak untungnya maka harus berkawan dan berpelukan dengan puak kafir.Keluarlah fatwa kanan.

Hudud wajib dijalankan kalau tentang jadi kafir.Keluarlah fatwa kanan.Apabila tidur sekelambu dengankafir harbi maka hudud hanyalah 0.001% dari  intipati Islam.Keluar fatwa kiri.

 Setelah menyedari undi melayu kian terhakis angkara keceluparan mulut Mat Sabu,maka nik Aziz mula bertempik  mahukan hudud semula.Habis semua orang disemburnya.Adik-beradik sesusunya (DAP)pun kena sembur.Keluar lagi fatwa kanan.

Banyak lagilah perkara yang hampir serupa dilakukan oleh Nik Aziz demi kepentingan kelompoknya.Tuduhan assobiyyah terhadap UMNO sebenarnya adalah cerminan Assobiyyah PAS.

Jelas kepada kita akan kecelaruan otak Nik Aziz.Beliau melemparkan boomerang namun tidak dapat menyambut kembali dan menghentam kepala sendiri.Beliau pernah kata Tun Mahathir nak jadi PM sampai mati.Akhirnya beliau nak jadi MB sampai mati.Beliau kata UMNO kafir kawan dengan kafir,akhirnya PAS kafir kawan dengan kafir harbi
.
Sebenarnya tiadalah orang beriman berani menghina Tuhannya sendiri melainkan Nik Aziz seorang.Hanya kerana nak membela Shahnon Ahmad maka beliau kata Allah mencarut.Lebih hebat lagi dituduhnya Allah itu Samseng.Nauzubillah.

SEJAHAT JAHAT IBLIS TIDAK BERANI BERKATA ALLAH ITU SAMSENG DAN SUKA MENCARUT..FIRAUN PUN TAK BERANI  CUMA BERANI MENGAKU TUHAN AJA.TAPI DALAM HATI SENDIRI DIA TAHU DIA ADA TUHAN.NIK AZIZ SUKA AMBIL KERJA TUHAN DALAM TENTUKAN SYURGA NERAKA ORANG.MAKA DENGAN INI NIZ AZIZ ADALAH JELMAAN FIRAUN.
 
Nik Aziz semakin celaru.Celaru-celaruan ini bikin Nik Aziz tak keruan.

17 comments:

Anonymous said...

KD pada saya tuanlah yang lebih bercelaru pemikira dari TG NIk Aziz.

Anonymous said...

itu abu batu satu sama lias yasok turkey selalu bikin rumah batu sama itu nordin toyik wooo.

yanti ipoh said...

ntah apa apa orang jerantut ni.lain tajuk posting lain pulak commentnya.Patutlah jerantut tak maju sebab orangnya bengong-bengong belaka.

pyanhabia muar said...

apalah nak jadi ngan ko orang semua.lain tajuk lain cerita jadinya.kupaslah hujah tuan blog dengan fakta yang logik.barulah namanya orang yang berotak.ke ko orang semua otak baghal tak mampu nak berfikir dengan betul.orang jerantut banyak bodoh dan baghal.he he he he!

Anonymous said...

orang dah kupas lah tu bahlul, bandingkan perangai antara tgna dan kd, kd lagi teruk, pyanhabia muar jika lu fikit ini tuan blog lagi bagus dari tgna itu u punya pendapat, barral

kapak sumbing said...

anon di atas lagibengongbodohsombong gila babi

Anonymous said...

anon di atas ne ke yang bodoh, amenda setakat tulis itu jer memang bodor lah, tu lah orang suruh belajar malas, dah lah bodor tak leh nak di ajarkan pulak, langsung tak ada pendapat, otak kosong anon 08:58 ne?

Anonymous said...

Salam. Saya nk tanya KD, setiap fatwa yang dikeluarkan Nik Aziz ada dalil2 nya. Kenapa tak dikaji dan ditunjukkan sekali? Apabila KD cakap yang Nik Aziz kata Allah mencarut, makna buktinya? Jika ada, Nik Aziz ada buat penjelasankan? Kalau boleh jangan jadi macam blog lain, tunjukkan semuanya demi kebenaran. Buatlah blog yang jujur. Sebab kita semua akan mati. Sebab apa, saya pernah dengar orang cakap Nik Aziz pernah berakata "Allah ajak gocoh". Bila saya cari dan kaji, baru tahu yang maksudnya Allah istihar perang kepada orang yang mengambil riba. Ayat Nik Aziz nak bagi orang paham dan gerun pada Allah s.w.t Siapa yang putat belit dan celaru? Wallahu'alam

Anonymous said...

Eleh stakat org kutuk Tok Guru tak pelik lah..ingat kisah Imam Hanafi yang dipenjara, diseksa pemerintah..KD patut menuntut ilmu akhirat jgk

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=8Cz0hB_FDGU&feature=player_embedded

Anonymous said...

kefahaman agama ialah kurniaan Allah.kalau xfaham agama,tanya diri sendiri,hubungan kita dengan Allah

Anonymous said...

kawan sanggup tidak mati dalam MELAYU, asalkan kawan mati dalam ISLAM

Anonymous said...

kerana kepentingan sesautu kita menulis, sama juga dengan pemimpin parti politik, kerana kepentingan kumpulan kekadang kita cakap perkara yang tak sepatut atau membelit juga lari dari prinsip pegangan kita, kia jarang sangat berkata benar mengikut ajaran agama kita jika perkara itu melibatkan parti kita, walau pun kita tau ada sedikit berlaku kesilapan, tetapi kita cuba menutupnya dengan apa sekali pun, fikir fikirkan lah, jangan menyebelahi pihak yang tak benar?, jika kita tau babi itu memang haram?, dan ada sesiapa mengatakan ianya halal, tolak terus, walau pun ada yang berhujah dlm keadaan tertentu boleh?,sama juga jika ada mengatakan rukun iman ada tujuh, jangan dengar dan ikut, takut kita keliru, maksud saya berkata benarlah, jangan memihak dan jangan berdusta walau pun kita ada kepentingan?.

Kutukandewata said...

Salam semua anon2 di atas.

Terima kasih atas komen anda semua.Inilah yang saya mahu.Percambahan fikiran dan perkongsian idea amat baik.Saya tulis dan anda berfikir secara ilmiah dan menyatakan hujah anda secara tepat dan padat serta meyakinkan.Saya suka cara anda.Amat berhemah dan sejuk hati membacanya kerana tiada maki hamun dan serangan peribadi.Teruska kecemerlangan anda.TQ

bibir sumbing said...

hehehe, macamana dgn sewa resthouse jerantet tu? sampai ke mati ke wok itam tu dapat? tk pyah tender ker? err pintu buruk tu dah tukar ke blum? mampeh umno jerantuk nee

Kutukandewata said...

kah kah kah!

Borokpolitikweh said...

best la KD blog kau..