Tuesday 10 January 2012

MAHKAMAH BOLLYWOOD???????


DULU-DULU AKU MINAT TENGOK CERITA HINDUSTAN.CERITA GANGSTER BOLLYWOOD YANG PENUH DENGAN PLOT-PLOT LUAR JANGKA.


BABAK-BABAK MENARIKNYA IALAH BILA ADA ADEGAN PERBICARAAN DI MAHKAMAH.KADANG-KADANG KEPUTUSANNYA DI LUAR JANGKA.


KADANG-KADANG SUKAR UNTUK DIRAMALKAN KESUDAHAN PERBICARAANNYA.


KADANG-KADANG ADA AJE PLOT YANG SENGAJA DIREKA UNTUK MENYEDAPKAN CERITA YANG KADANG-KADANG TAK LOGIK LANGSUNG.


ADA KALANYA KETUA MAFIA HINDUSTAN TERLALU BERKUASA SAMPAIKAN HAKIM JADI TAKUT PADA MAFIA.KADANG-KADANG HAKIM KENA UGUT.ANAK NAK KENA BUNUH LAH,BINI KENA COLEKLAH,HAKIM KENA UGUT BUNUHLAH,MACAM-MACAM CERITA.


AKHIRNYA KETUA MAFIA BEBAS DAN TERLEPAS!


AKU HARAPLAH JANGANLAH INI BERLAKU KEPADA SISTEM KEHAKIMAN NEGARA KITA WALAUPUN TANDA-TANDA ITU SUDAH ADA DENGAN UGUTAN PERHIMPUNAN YANG MAHU MENCETUS HURU-HARA.KITA BACA DI BAWAH SENARIO BERIKUT:(SUMBER:BLOG MIK)

peliwat dibebaskan oleh mahkamah atas alasan mahkamah tidak yakin bukti DNA yang dijumpai di rektum pengadu tidak diusik.


(KALAU TIDAK YAKIN NYATAKAN HUJAH KENAPA TIDAK YAKIN.SERTAKAN BUKTI YANG DNA ITU DAH DICEMARI.JANGAN PAKAI AGAK-AGAK AJE.NANTI ADA YANG TERANIAYA!)


Walhal pada Mei lepas, hakim sama juga yang mengatakan ‘tidak ada sebab untuk menolak bukti-bukti yang diberikan pendakwa (termasuk bukti DNA)’, bila membuat keputusan supaya tertuduh membela diri.


Jadi penulis sedikit tertanya tanya, tangan ghaib mana pula yang masuk campur dalam keputusan hakim kali ini sebab bila dilihat dari cara hakim membacakan keputusan pun, ada banyak keraguan yang timbul dari situ.

Hakim dilaporkan memulakan sesi dengan membaca keputusan, tidak sampai 10 minit, sebelum meninggalkan kamar mahkamah.


(BIASANYA MAHKAMAH MENGAMBIL MASA UNTUK MEMBERI HURAIAN DAN HUJAH UNTUK MENYATAKAN ALASAN DAN RASIONAL YANG BAKAL DIAMBIL TERHADAP TERTUDUH)

Ini pun bukan keadaan biasa, bila hakim akan baca penemuan dan fakta-fakta kes sebelum membacakan keputusan sedangkan yang ini, baca keputusan dan terus blah.

Apa sebenarnya terjadi?

Sepanjang perbicaraan, peguam bela langsung tidak mempersoal kehadiran DNA milik tertuduh di dalam rektum pengadu. Yang dipersoalkan ialah cara pengambilan, prosedur dan sebagainya yang berkaitan....

Diakhir penggulungan, memang salah seorang peguam bela tertuduh, Ram Karpal ada membangkitkan soal air mani diletak dibahagian tersebut, tapi itu hanya kenyataan tanpa ada apa-apa bukti menyusul.


Sebaliknya yang dipersoalkan peguam ialah seksyen dimana kesalahan yang dituduh dan hakikat bahawa kejadian liwat itu berlaku suka sama suka.

Itu saja sudah bukti jelas bahawa pembelaan tidak langsung mempersoalkan kehadiran air mani tersebut, bagaimana pulak hakim kata sebaliknya?

Tambah lagi bila tertuduh memberikan kenyataan dari kandang orang salah, dimana dia tidak perlu bersumpah dan disoal oleh pendakwaraya, kalau dalam keadaan biasa ni, 100% tertuduh akan didapati bersalah, tapi dalam kes ini pelik!!

Kebaikannya, ini memang bukti kerajaan tak masuk campur mahupun berkonspirasi dalam kes berprofil tinggi sedemikian tapi puak-puak ini cukup pandai mengelat, apa cara dan usaha akan digunakan untuk menutup segala keterlanjuran dan tuduhan yang pernah dibuat mengenai konon ada konspirasi dan sebagainya.

YANG JELAS PUAK PKR TERPAKSA MENELAN BALIK KATA-KATA CEMUHAN DAN TUDUHAN TERLAMPAU TERHADAP KERAJAAN SEPERTI MANA YANG DISIARKAN DALAM SUARA KEADILAN!!!

No comments: