Friday 20 January 2012

PENING PALO AMBO LAGU NI!!!!!

HAH!!!KAN DAH NYATA PEMIMPIN PAS SEMUANYA DAYUS!!!!!USAHKAN SYURGA,BAUNYA PUN TAK DAPAT!!!!!!!...........

Parti Tuan Guru sudah hampir tinggal nyawa2 ikan. Ini lah dosa besar PAS kerana sanggup bersengkokol dengan PKR dan DAP. Tuan Guru bukan nya tidak tahu siapa itu PKR dan siapa itu DAP. PKR terdiri dari kumpulan taik yang telah terbuang dari UMNO. Sekarang Tuan Guru baru sedar apabila sudah mula terpalit dengan taik2 ini.

DAP yang berketurunan dari darah daging parti komunis tidak pernah mahu iktirap agama Islam. Boleh juga di anggapkan Islam itu musuh komunis atau lebih tepat komunis itu musuh Islam. Seperkara yang sangat pelik ialah tentang kesanggupan Tuan Guru bersengkokol dengan DAP, dan ini lah padah nya. PAS telah menerima
'kemaluan' besar.
(Sumber:Blog cool and steady blog tok gajah)


APA NAK DIKATA?SETELAH TIDAK DIIKTIRAF OLEH RAKAN SEBANTAL AKAN KEPAKARAN MEREKA DALAM HAL EHWAL ISLAM MEREKA MASIH MENEBALKAN MUKA MEMBERIKAN ALASAN YANG DANGKAL DAN MEMUALKAN.



KITA LIHAT KENYATAAN PEMIMPIN PAS YANG JELAS BUKAN MAHU MENGEMBALIKAN MARUAH YANG TERCEMAR TAPI LEBIH KEPADA MENGAMPU MENTERI BESAR YANG NYATA TELAH MENCONTENG ARANG KE MUKA PEMIMPIN PAS!!!!




Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor Iskandar A Samad cuba cover line..
"Potfolio tersebut membawa tanggungjawab yang berat dan memerlukan seorang exco yang dapat memberi tumpuan yang tidak berbelah bahagi," tulis Iskandar dalam laman facebooknya.

"Saya yakin menteri besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) akan menyerahkan potfolio tersebut kepada Dr Yunus pada masa yang sesuai," Malaysiakini


 Khalid Samad pula memuji melambong akan kemampuan MB Khalid sebagai orang lama untuk memikul tanggungjawap itu. Senada dengan Iskandar, beliau juga merasakan tidak ada pemimpin Pas Selangor yang layak. 
“Kalau diletakkan orang baru, kita khuatir dia mungkin akan dipermainkan oleh Umno yang akan menggunakan Jais dan Mais untuk kepentingan mereka dan itu akan menimbulkan masalah tetapi kalau Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) yang pegang, baru bertemu buku dengan ruas,” ( pssst .... kuda, kuda )

Hah Tu Dia !  AKHIRnya, baru jumpa jawapannya -
SEBAB UMNO !


Nik Aziz turut mengucap tahniah kepada Dr Ahmad dan berharap melalui portfolio Adat Resam Melayu dan Belia Dan Sukan itu " akan lebih memberikan manfaat kepada umat Islam di Selangor khususnya dan menterjemahkan misi perjuangan PAS di dalam pentadbiran kerajaan Pakatan di Selangor, Insya-Allah," Malaysiakini.




CUBA LIHAT, MEREKA TIDAK BERDAYA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK DAN MARUAH MEREKA SEBAGAI PEJUANG ISLAM YANG TELAH DIROGOL,DILIWAT DAN DICABUL OLEH  RAKAN  SEBONTOT MEREKA .

SEPATUTNYA MEREKA BERTEGAS MEMBANTAH TINDAKAN MENTERI BESAR MEMPERLAKUKAN PAS SEDEMIKIAN RUPA...MEMBERIKAN TUGAS KEPADA YANG BUKAN AHLI(KHALID GAGAP BUKAN LULUSAN AGAMA)

BOLEH KE UMAT ISLAM MENYANDARKAN HARAPAN KEPADA PAS SEKIRANYA PAKATAN PEMBANGKANG MEMERINTAH MALAYSIA?SEDANGKAN HAK MEREKA SEBAGAI RAKAN SEKUTU PUN TIDAK TERDAYA UNTUK DIPERTAHANKAN!!!ITU BARU PERINGKAT NEGERI.DAH JADI DAYUS.APA TAH LAGI BERDEPAN DENGAN DAP YANG BRUTAL DI PERINGKAT NASIONAL.


LIHAT PULA PADANGAN PENGKOMEN BLOG din turtle.BANDINGKAN DENGAN JAWAPAN PEMIMPIN PAS YANG TERSEBUT DI ATAS.




Anak SeberangJan 18, 2012 10:29 AM
melayu bangsa broo.. asabiyah tak masuk surga..
patutnya pas kena desak mansuhkan portfolio adaat resam melayu..



Kama At-TarawisJan 18, 2012 03:51 PM
melayu bukan penting pada pas. they said so themselves. la ni nampaknya islam pun dah tak penting, so no argument really kalau depa nak bagi ronnie liu sekalipun pegang portfolio agama islam tu.

AnonymousJan 18, 2012 10:45 AM
"Potfolio tersebut membawa tanggungjawab yang berat dan memerlukan seorang exco yang dapat memberi tumpuan yang tidak berbelah bahagi,

kalau apa2 terjadi si gagap ni paling cepat minta maaap dan waktu minta maap tu di fasih berkata2...

Agama Islam dikeluarkan dari jawatan yang sepatutnya dipegang oleh Dr Ahmad yang sebaliknya digantikan dengan Belia dan Sukan.

senang untuk org pas bersukan dan tingkatkan stamina sebab bila ada saja demonstrasi nanti kuli batak ni akan kuat melolong...

Kenapa perlu dipisahkan Melayu dengan Agama Islam ?
sebab melayu dalam pas semua telampau LAYU...

ASSALAM...

PEJUANG HAMAS...



putrarahmanJan 18, 2012 04:13 PM
PAS selalu berhujah, bagi dulu Kerajaan Pusat tu kepada kami, tahulah bagaimana kami nak perintah.

Sekarang ni, kenapa tak minta Exco Hal Ehwal Islam kat Selangor tu. Bagi dulu exco tu kepada Dr. Ahmad Yunus, tahulah bagaimana dia nak laksanakan tanggungjawab dia.

Kan..Kan...Kan dah kena balik. Kami rakyat dah tahu bahawa PR tak mampu nak perintah negara ni berdasarkan bukti-bukti yang jelas dan nyata. Itu pasal rakyat tak pernah kasi kuasa kepada PAS.

Begitu juga MB Khalid, dia dah nampak bahawa ADUN PAS yang lain tak mampu nak tandingi Dr.Hassan Ali, itu pasal dia tak kasi.


AnonymousJan 18, 2012 05:14 PM
Aku tak nampak pun perkara ini menjadi isu besar dan berat pd PAS...jika pun ada belah bahagi portfolio Exco itu namun hakikatnya jwtn itu adalah KHIDMAT kpd negri dan rakyat..

Soalnya siapa yg berkenaan yg dilantik harus bertanggungjwb dan dlm kes ini telah berlaku perubahan pd jwtn Exco berkenaan...jd perlantikan baru dibuat...maka terpulang kpd MB Khalid nak buat macamana samada dia nak kekalkan portfolio lama atau buat pindaan...

Sama juga kementerian2 yg digabung olh Najib bila ambil jwtn perdana menteri...ada kementerian yg disusun semula dan dikecilkan dll...apa masalahnya?

Soalnya, perlantikan exco dlm menguruskan hal2 Agama tdk diberi kpd PAS sebaliknya dipegang olh MB Khalid...itu perkara kecil sahaja...MB Khalid orang Islam, bukan? Jd jika beliau seorag Muslim kenapa anda pertikai dia pegang portfolio agama?

Sama macam PM Mahathir semasa Anwar dipecat..sblm dipecat Anwar adalah menteri kewangan..setelah dipecat Mahathir selaku PM mengambil alih jt itu kerana bg PM itu hak dia, dan berlanjutan lah jwtn menteri kewangan dipegang olh PM hingga kini...kenapa boleh pulak? ada masalah ke PM pegang menteri kewangan? tidak ada pun, bukan?

Jika ada org pertikai, maka itu kerja bodohlah..sama lah dgn MB Khalid dlm kes ini, ada org pertikai? itu pun sama kerja bodoh lah!!! itu hak MB dan PM


  1. dinturtleJan 18, 2012 05:56 PM
    hmmm .... kenapa si Iskandar susah payah cuba beri alasan ya ? Rakyat tidak boleh tanya 'kenapa' sesuatu tindakan dibuat oleh pemimpin ? Kalau saudara KUDA, saya fahamlah ...
  2. AnonymousJan 18, 2012 08:58 PM
    Betul jugak poin anon 5.14 sebab apa nak dipertikaikan MB khalid ambil portfolio agama Islam sebab PAS dan PKR kan sama saja, sama-sama liberal xdak beza pon sapa yang ambil portfolio tu, cuma beza tang pakaian ja, PAS pakai jubah dgn serban, PKR pakai kot dan tie...apa la Dinturtle ni hehe


AnonymousJan 18, 2012 05:40 PM
Saya rasa tiada sesiapa yang mempertikai hak Khalid sebagai MB untuk split portfolio. Yang orang perkatakan di sini ialah yg dipanggil "THE BIGGER PICTURE", iaitu permainan politik di mana PAS telah dimalukan dengan tindakan MB ini. Orang yang peka dengan yang tersirat disebalik tersurat akan memahami.





AnonymousJan 18, 2012 07:15 PM
salam bro,

exco agama tak boleh bagi kat adun pas pasal, mereka semua tak dapat kepastian agama islam yang dianuti. sultan mungkin bimbang, rakyat beragama islam di selangor akan tersalah masuk tempat beribadat bila gereja ditukar jadi rumah ...(seperti di indonesia). selain itu, mungkin kita tak tahu bila orang yang bukan beragama islam menyebut Allah. merujuk kepada ...? menimbulkan persoalan. ini kerana adun pas menyokong penggunaan nama Allah oleh orang bukan Islam. mungkin juga, pihak gereja akan lebih bebas memurtadkan orang melayu, bila adun pas pegang exco agama. yang terakhir, rakyat selangor akan lebih suka memaki hamun serta menabur fitnah jika adun pas berterusan memegang exco agama.

khalid dah nampak wang besar dalam kocek zakat. so bila lagi nak guna. orang agama tak pandai nak guna duit. biar mb khalid yang tolong habiskan. membazir kalau tak habiskan. meleleh air liur ....

KALAU RAKYAT BIASA MACAM PENGKOMEN-PENGKOMEN DI ATAS DAPAT MERASAKAN KETIDAKWAJARAN KERAJAAN SELANGOR MELAYAN PAS SEDEMIKIAN RUPA MENGAPA  PEMIMPIN PAS TIDAK MEMPUNYAI RASA YANG SAMA UNTUK MEMBELA DIRI DAN MEMPERTAHANKAN MARUAH YANG TELAH TERCEMAR????


MENGAPA???MENGAPA???MENGAPA???

SEBAB PEMIMPIN PAS SEMUANYA DAYUS!!!!!!!!TAK CIUM BAU SYURGA!!!!!!!!











No comments: