Wednesday 7 December 2011

Oh! Nik Aziz! Mu Pun Kufur Jugok!!!

http://4.bp.blogspot.com/-J-CYqTkSAWE/Tt1-ViupctI/AAAAAAAAD0s/zSlK-b3BxB0/s1600/nik-aziz-pas3.jpgSaya tidak berdukacita dengan tindakan penceramah Pas terbabit
                                                  walaupun ia menyentuh soal akidah.


 Kesian sungguh dengan orang tua ini.Dia nampaknya bergumbira tidak berdukacita bila orang taksub sangat kat dia.Dia sudah sama taraf dengan guru fahaman hare rama hare krisnan.Dia akan menanggung dosa yang amat besar kerana tidak berjaya mentarbiah pengikut-pengikutnya agar menjadi orang yang bertakwa.

Orang yang bertakwa tidak akan mendewa-dewakan gurunya.Taksub yang begini akan memberhalakan Nik Aziz.Nik Aziz bergembira betapa ketaksuban tersebut akan terus mempastikannya di puncak kuasa Pas.Tiada orang yang akan berani membantah cakapnya.Andai kata dia suruh pengikutnya makan tahi maka sudah pasti pengikutnya akan makan dengan lahapnya.

Dia berpendirian tidak perlu memberi nasihat kepada pengikutnya agar tidak terlalu taksub dengan pemimpin.
Di sinilah jauhnya taraf Nik Aziz berbanding Umar alKhatab.Apalagi nak dibandingkan Nabi Muhammad s.a.w.

Ketika tentera Islam menang perang dibawah pimpian Khalid al Walid dalam semua peperangan,Umar dengan pantas melucutkan jawatan Khalid al Walid apabila menyedari tenteranya terlalu taksub dengan Khalid bilamana tenteranya menyatakan  sebab Khalidlah mereka menang.Demi menyelamatkan akidah tenteranya maka Khalid perlu dilucutkan jawatannya.

Siapa Nik Aziz jika hendak dibandingkan dengan Umar,apa tah lagi dengan nabi.Hendak dibandingkan dengan Ratu Samo dan Buddha pun Nik Aziz Tidak layak.Buddha mencari tuhan namun tersekat pada satu aras yang tak terjangkau  oleh akalnya kerana tidak di anugerahkan wahyu oleh Allah.Namun dia tetap yakin ada tuhan diatas aras tersebut.

Nik Aziz menyatakan kufur jika menggantikan Islam dengan demokrasi atau kebangsaan.Tidak heranlah kalau dia tidak menerima konsep bangsa sebab dia sendiri tidak mengaku melayu.Secara literalnya dia tidak berbangsa.Tapi dia tolak demokrasi,kerana demokrasi itu kufur.Ironinya dia sendiri bertanding pilihan raya secara demokrasi.Jadi mu pun kufur jugok lah weh!!!!!

Mat Sabu Kufur bersama semua kepemimpinan Pas sebab mereka juga dipilih melalui sistem demokrasi.Jadi demo semua kfur belako lah ye!!!

Inilah akibatnya bercakap dulu kemudian baru nak fikirkan apa yang telah dicakapkan.Atau dia sendiri tidak faham apa yang dicakapkannya.Tapi dia bimbang apa,sebab pengikutnya semua hamba abdi dia.Tentu akan mempertahankan tuannya,si berhala hidup ini.

Taksub adalah penyakit sosial yang sama bahayanya dengan gejala buang bayi.Jadi pengikut Pas yang taksub adalah penzina yang buang bayi.Bayi yang suci tanpa dosa adalah gambaran tentang nilai-nilai murni yang syumul.Ini semua telah dibuang mereka angkara taksub yang melampau tahap berhala.

Ingatlah wahai Nik Aziz!Kamu adalah pemimpin besar orang Islam.Di atas bahu mu terbeban tanggungjawab yang amat besar!Gagalnya kamu maka kamu lah yang menggung dosa pengikut kamu.Ya Allah ya tuhanku!Berilah petunjukmu agar ulama tersohor ini menemui kembali landasan yang benar dan lurus.Janganlah Engkau membiarkan dia terus dihanyut oleh Arus Kesesatan.Amin!!!

2 comments:

Anonymous said...

Salam tuan.

Cuba anda semak kembali mengapa Pas ditubuhkan?. Adakah mereka benar2 memperjuankan Islam seperti yang dicanangkan disetip ceramah mereka apabila mereka mendapat kuasa dinegeri yang mereka
perentah?

Saya banyak berkawan dengan orang Pas,maaf cakap mereka tidak fahampun apa yang diperjuangkan oleh parti mereka.Mereka tak fahampun difinisi negara Islam dan seperti yang didipinasikan oleh ulamak2 perudangan Islam.Sebenanya mereka tidak punya pengtahwan dan dimenopolasikan olehulamak mereka danga tujuan politik kuasa sahaja. Ulamak mereka telah menanankan semangat assabiah yang kerterlaluan ala politik puak Sei'ah yang berpaksikan kapada wala' dan taklid siasi yang melampaui hukum tauhid yang diamalkan oleh ahli sunah waljamaah.Jangan terkejut satu masa nanti mereka akan meghalalkan darah muslim lain yang tidak sealiran dengan mereka.

Kalau kita perhati,banyak sangat kata2 dan pendapat ulamak mereka yang terkelur dari ajaran Islam.Cuba anda denger ceramah daripada pencrama yang digeler ustaz kecil yang didedahkan baru2 ini berlaku diKelantan,sunguh menakutkan kapada orang2 yang ada asas dan pendidikkan Ilmu Tauhaid.Perkara yang dibangkit dan disampaikan kapada yang hadhir bo0leh melucutkan imam kapada pencaranah sendiri.Yang peliknya Nik Aziz buat macam tak tahu dan tidak menunjukan rasa bersalahpun,malah lepas tangan.Sepatutnya dia sebagai MURSIDUL AM PAS hendaklah membuat pembetulan dengan jelas,supaya umat islam tidak terkeliru dan sesat terutama kapada pengikut2
PAS sendiri.Mereka tidak akan megaku salah bukan kerana tidak salah tetapi kerana ego dan resapan politik sei'ah yang diamalkan oleh mereka.

Jangan risau,mereka akan kecudang.Mereka tidak mampu membohongi Allah...

Orang Tua tk

Kutukandewata said...

kalaulah ramai orang berfikiran seperti abang,alangkah kuatnya islam di malaysia ini.sama-samalah kita berjuang di landasan yang betul.Insyaallah kejayaan bersama kita.amin!