Tuesday 6 November 2012

NIK AZIZ YANG DULU-DULU SUDAH TIADA!!!!!

Nik Aziz Mengalami Kecelaruan Pemikiran.

 

 

Nik Aziz seorang yang berkarisma.Suatu nama yang besar.Punya aura yang tersendiri.Ilmu agamanya diakui tinggi dan diiktiraf oleh negara Islam yang lain.Dalam erti kata yang lain beliau memang manusia yang hebat dengan kelasnya yang tersendiri.


Beliau diiktiraf sebagai ulama.Namun begitu peranannya sebagai ulama lebih banyak menjurus ke arah kepentingan suatu kelompok yang mana semua orang tahu kelompok mana yang dimaksudkan.Segala fatwanya lebih kepada keuntungan diri dan kelompoknya.


Ulama tulen mempunyai sifat yang tersendiri.Segala kata-katanya bersandarkan hukum yang hakiki.Tiada bolak-baliknya.Yang boleh tetap boleh yang tak boleh tetap tak boleh.Tiada basa-basinya.
Ulama tulen apabila berkata-kata tersusun rapi kata bicara tanpa menyentuh rasa dan menyakiti telinga.Setiap ulas kata diperhalusi agar tidak lari dari landasan syarak.

Namun amat memusykilkan kita ialah apabila Nik Aziz berbicara otaknya orang dah boleh baca.kluk klek tala ke dia juga.Penyokong-penyokongnya ternganga-nganga orang biasa geleng-geleng kepala atas pagar tak tahu apa-apa.

Majlis fatwa membuat fatwa bersandarkan hukum dan dalil-dalilnya.Segala permasalahan akan diteliti,dicari puncanya,diselidiki akan akibatnya,dan barulah diperhalusi penyelesaiannya kemudian dihasilkan fatwanya setelah dirujuki kitab-kitab yang ada.


NIK AZIZ PULA MENGELUARKAN FATWA BERSANDARKAN ISU-ISU SEMASA.TENGOK DULU UNTUNG RUGINYA.ADA UNTUNG KELUAR FATWA KANAN.ADA RUGI KELUAR FATWA KIRI.

Dulu beliau keluar fatwa haram bekerjasama dengan cina dan india.Apabila nampak untungnya maka harus berkawan dan berpelukan dengan puak kafir.Keluarlah fatwa kanan.

Hudud wajib dijalankan kalau tentang jadi kafir.Keluarlah fatwa kanan.Apabila tidur sekelambu dengankafir harbi maka hudud hanyalah 0.001% dari  intipati Islam.Keluar fatwa kiri.

 
 Setelah menyedari undi melayu kian terhakis angkara keceluparan mulut Mat Sabu,maka Nik Aziz mula bertempik  mahukan hudud semula.Habis semua orang disemburnya.Adik-beradik sesusunya (DAP)pun kena sembur.Keluar lagi fatwa kanan.

Beliau juga langsung tidak berdukacita bila disamakan dengan nabi muhammad oleh  ustaz budak gila.sepatutnya beliau menasihatkan budak tersebut ke arah yang betul.

Beliau juga mengeluarkan fatwa yang jelas bercanggah dengan hadis Rasullullah s.a.w .Boleh menjatuhkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan demi menghalalkan himpunan bersih 2.Semua itu demi kepentingan politik bukan kerana Allah.

 
Banyak lagilah perkara yang hampir serupa dilakukan oleh Nik Aziz demi kepentingan kelompoknya.Tuduhan assobiyyah terhadap UMNO sebenarnya adalah cerminan Assobiyyah PAS.
 

Jelas kepada kita akan kecelaruan otak Nik Aziz.Beliau melemparkan boomerang namun tidak dapat menyambut kembali dan menghentam kepala sendiri.
Beliau pernah kata Tun Mahathir nak jadi PM sampai mati.Akhirnya beliau nak jadi MB sampai mati.Beliau kata UMNO kafir kawan dengan kafir,akhirnya PAS kafir kawan dengan kafir harbi .
Pok Nik malu-malu berpegangtangan dengan kafir harbi...

Sebenarnya tiadalah orang beriman berani menghina Tuhannya sendiri melainkan Nik Aziz seorang.Hanya kerana nak membela Shahnon Ahmad maka beliau kata Allah mencarut.Lebih hebat lagi dituduhnya Allah itu Samseng.Nauzubillah.

SEJAHAT JAHAT IBLIS TIDAK BERANI BERKATA ALLAH ITU SAMSENG DAN SUKA MENCARUT..FIRAUN PUN TAK BERANI  CUMA BERANI MENGAKU TUHAN AJA.TAPI DALAM HATI SENDIRI DIA TAHU DIA ADA TUHAN.NIK AZIZ SUKA AMBIL KERJA TUHAN DALAM TENTUKAN SYURGA NERAKA ORANG.MAKA DENGAN INI NIZ AZIZ ADALAH JELMAAN FIRAUN.
 
Nik Aziz semakin celaru.Celaru-celaruan ini bikin Nik Aziz tak keruan.

No comments: