Wednesday 7 November 2012

NUAR DAN IZZAH CICAK DUA BERANAK!!!!

 Anwar Ibrahim Sekeluarga Jelmaan Cicak Nabi Ibrahim.

 

 

Waktu KD kecil-kecil dulu,KD belajar mengaji dengan seorang ustaz.Kebetulan ustaz tersebut ahli Pas.Ustaz ini pernah beberapa kali bertanding kerusi parlimen dan dun tapi tewas kepada calon Umno.


Ustaz KD ni selepas mengaji suka sangat bercerita kisah nabi dan sejarah Islam.Beliau  pilih KD sebagai pendengar cerita beliau sebab KD adalah seorang pendengar yang baik.Budak-budak lain tak dilayannya sebab suka buat bising.

Antara cerita yang KD suka dengar ialah cerita tentang binatang dalam sejarah Islam.Maklumlah masa tu kanak-kanak lagi.

Maka keluarlah cerita anjing dan pemuda Gua Kahfi.Cerita semut dan tentera Nabi Sulaiman pun ada.Cerita Unta Al Qaswa unta tunggangan Rasulullah saw.Cerita babi,lembu,dan monyet Nabi Musa.Juga cerita cicak dan labah-labah Nabi Muhammad saw.

Sebut tentang cicak ni KD teringat cerita Cicak zaman Nabi Ibrahim.Nabi Ibrahin anak pembuat patung berhala.Baginda tidak bersetuju dengan penyembahan patung berhala.Baginda memusnahkan semua patung yang ada dalam berhala menggunakan kapak.Kapak tersebut di letakkan pada tangan sebuah patung yang tinggal.

Nabi Ibrahim dituduh memusnahkan patung berhala tersebut.Baginda menyatakan bahawa patung yang tinggal itu yang memusnahkannya sebab dia yang memegang kapak.Kaumnya tidak percaya danberkata mana mungkin patung yang kaku dan tidak bernyawa boleh melakukannya?

Habis,kenapa kamu semua sembah patung tak bernyawa dan lemah tidak bermaya ini sebagai tuhan kamu?Pertanyaan itu mengundang kemarahan kaumnya.Baginda dijatuhkan hukuman bakar hidup oleh pemerintah firaun.

Maka dihimpunkan kayu api lalu dibakar.Maka api pun menjulang tinggi marak menyala.Bahang kepanasan tidak tertanggung.Setelah itu maka Nabi Ibrahim pun dilemparkan ke dalam api tersebut.Bersorak gembiralah kaumnya kerana musuh telah dihukum.

Allah pun memerintahkan api supaya menjadi dingin.Maka dinginlah api sedingin penyaman udara.Tatkala itu datanglah Cicak-cicak bengong.Ntah datang dari mana tak tahulah.Cicak-cicak ini meniup api tersebut supaya terus marak.Sampai bengkak-bengkak mulut cicak ini meniupnya.

Bengong sungguh Cicak ini.Kebengongan cicak ini sama taraf dengan kebengongan Anwar Ibrahim dan Nurul Izzah.Dua beranak yang bengong ini terus-terusan meniup api kemarahan rakyat.
Dari satu isu meniti ke isu yang lain.Tak habis-habis cerita merapunya.Ungkapan kata dari mulut dua beranak ini bercampur baur dengan kata nista dan fitnah.

Kenyataan terbaharu Nurul Izzah:
 

Kebebasan beragama harus dilaksanakan secara adil tanpa mengira agama termasuk Islam.


Tiada desakan dalam beragama...mana boleh kita kata ‘maaf ini (kebebasan beragama) hanya untuk bukan Islam sahaja’, ia seharusnya dilaksanakan sama rata,” katanya ketika menjadi panel forum 'Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang.
Jelas dia ni menggalakkan perbuatan murtad untuk menjayakan agenda bapak dia iaitu pluralisme dan libralisme.
 

Tiupan cicak dua beranak ni telah mengguris hati dan perasaan jutaan umat Islam Malaysia.Nanti bila dah kecoh mulalah tuduh Umno sensasikan cerita.Padahal dia yang tiup.

 Apa nak jadi dengan cicak dua beranak ni tak tau lah.Biarkan dia terus menjadi jelmaan cicak Nabi Ibrahim.

No comments: