Sunday 4 March 2012

ORANG ISLAM KENA TERIMA HAKIKAT BAHAWA KERAJAAN BN ADALAH KERAJAAN YANG MEMERTABATKAN DAULAH ISLAMIAH!!!!

PESANAN KEPADA PENENTANG KERAJAAN ISLAM BN!!!!

SUMBER:BLOG DINTURTLE 

Dibawah adalah artikel yang saya copypaste dari Harakah. Tujuan saya adalah untuk memahami apa yang ditulis. Komen saya berwarna biru.

Pertahan kerajaan Islam adalah jihad



KUALA LUMPUR, 3 Mac: Mempertahankan kerajaan Islam merupakan  tanggungjawab beragama dan satu jihad, manakala mereka yang bertindak mengisytiharkan diri keluar dari kerajaan Islam dibimbangi termasuk dalam mati sebagai mati jahiliyyah.

Demikian dijelaskan Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr Mohd Khairuddin Aman Razali (gambar).


Katanya, kebimbangan mati sebagai mati jahiliyyah itu selaras dengan peringatan Nabi s.a.w. seperti yang dinyatakan dalam hadis sahih yang diriwayatkan oleh Muslim yang bermaksud; "Sesiapa yang mati sedangkan tiada di tengkuknya sebarang bai'ah (janji setia terhadap pemerintah Islam)
maka dia mati sebagai mati jahiliyyah".

Beliau berkata,   pemerintah dalam Islam merupakan pengganti kepada Nabi s.a.w. bagi menggalas tugas menegakkan agama dan mentadbir negeri dan negara berlandaskan prinsip dan dasar agama yang menekankan konsep ihsan, keadilan dan kebajikan.

Menurutnya, kerajaan dan pemerintah yang melaksanakan amanah kepimpinan mesti ditaati dan dipertahankan
sepertimana firman Allah dalam Surah An-Nisa' ayat 59 yang bermaksud; "Taatlah kamu kepada Allah, taatlah kamu kepada Rasul dan Ulil Amri di kalangan kamu".

Katanya, oleh itu, ahli-ahli PAS digesa berbai'ah dan mempertahankan kerajaan Islam dan menegur kemungkaran pemerintah
sekiranya berlaku dengan hati dan lidah mereka.

"Ia merupakan dua kewajipan beragama yang perlu dilaksanakan oleh umat beriman," katanya ketika dihubungi Harakahdaily, di sini, hari ini.

Setakat ini, pada pemahaman anda, SIAPAkah yang Dr Mohd rujuk sebagai kerajaan Islam, pemerintah Islam, Ulil Amri seperti yang saya gelapkan diatas ?
Saya percaya ramai yang fikir ia merujuk kepada kerajaan BN sekarang, tapi disebabkan Dr Mohd adalah ulama Pas, maka ramai yang tidak berani nak jawab lagi, lebih suka untuk teruskan pembacaan .... betul tak ? hehehee ...

Berasaskan kaedah itu, menurutnya, wakil-wakil rakyat PAS, sebagai sebuah parti politik yang memperjuangkan dasar pemerintahan Islam, tidak boleh mengisytiharkan diri keluar dari kerajaan Islam
, tetapi kewajipan mereka membuat teguran dan mengengkari pemerintah sekiranya sabit dan terbukti berlaku kesilapan dan tindakan yang bercanggah dengan syarak.

Masih tidak berani nak kata kerajaan Islam itu merujuk kepada kerajaan BN kan ? :)


Katanya, pemerintah
yang menyeleweng dan melakukan kesalahan menurut hukum syarak perlu diengkari menggunakan hati dan ditegur menggunakan lidah, tetapi bukannya dengan menentangnya secara bersenjata selagi dia menegakkan solat dan tidak ternyata padanya kekufuran yang nyata.

Hal itu, tegasnya, dijelaskan oleh Nabi s.a.w. yang bermaksud: "Akan ada pemerintah-pemerintah, lalu kamu kenali mereka dan kamu engkari (kesilapannya). Maka sesiapa yang mengengkari (membenci dengan hatinya) dia terlepas dan sesiapa yang mengengkarinya (dengan lidah) maka dia selamat. Tetapi yang redha dan menurut sahaja (dia tidak terlepas dan selamat). Para sahabat bertanya, bolehkah kita memerangi mereka (dengan senjata). Tegas baginda; tidak boleh selagi mereka solat".


Hanya disebut tindakan mengengkari dalam hati dan mengengkari dengan lidah, redha dan menurut saja, dan memerangi. Betul ?

"Tokoh ulama abad ke-7 Hijrah, Imam Nawawi ketika menghuraikan hadis sahih ini meletakkannya di bawah tajuk Bab Wajib Mengengkari pemerintah-pemerintah dalam perkara yang bercanggah dengan syarak dan tidak memerangi mereka selagi mereka solat," katanya yang lebih dikenali sebagai Ustaz Mohd Khairuddin At-Takiri.

Malah, tegas beliau, menegur pemerintah Islam dengan lidah dikira sebagai jihad yang paling afdhal sebagaimana sabda Nabi s.a.w. dalam hadis yang diriwayatkan oleh Tirmizi yang bermaksud: "Sesungguhnya sebaik-baik jihad di sisi Allah kalimah yang benar di sisi pemerintah yang zalim".

                                    *******************************
Sekarang saya rasa ramai yang berasa selamat untuk menyatakan bahawa kerajaan / pemerintah yang dirujuk oleh Dr Mohd diatas dalam konteks negara kita adalah pemerintah negara sekarang iaitu kerajaan BN.

Persoalan yang bermain difikiran saya - Bagaimana dengan usaha untuk menjatuhkan kerajaan / pemerintah ? Atau menukar kerajaan / pemerintah mengikut sistem demokrasi iaitu melalui undi ? Dan dalam proses itu, berlaku tindakan berkempen melalui ceramah2 dimana orang Islam dengan lantang menyeru umat Islam lain menukar
kerajaan ? Tindakan ini tidak disebut secara langsung oleh Dr Mohd diatas.

Apakah tindakan menukar kerajaan
itu jatuh dalam kategori menegur kerajaan atau memerangi kerajaan ? Saya sekadar bertanya ....

Oya, janji setia / baiah dalam ayat ini - "Sesiapa yang mati sedangkan tiada di tengkuknya sebarang bai'ah (janji setia terhadap pemerintah Islam) maka dia mati sebagai mati jahiliyyah". - maksudnya apa?

Begitu juga dengan ayat ini - 

Katanya, oleh itu, ahli-ahli PAS digesa berbai'ah dan mempertahankan kerajaan Islam dan menegur kemungkaran pemerintah sekiranya berlaku dengan hati dan lidah mereka.

Mempertahankan dan menegur ?  Tidak disebut pun 'menukar' ?

AMANAT KUTUKAN DEWATA:
KEPADA ORANG ISLAM PAS DAN PKR,TERIMALAH HAKIKAT INI BAHAWA KERAJAAN BN TELAH MELAKSANAKAN APA YANG DITUNTUT OLEH ISLAM.CUMA PUCUK PIMPINAN BN TIDAK PANDAI BERSLOGAN DAN BERETORIK .

SEGALA FAKTA YANG DISEBUTKAN SENDIRI OLEH ULAMAK PAS SEPERTI YANG DI ATAS HENDAKLAH DI IKUT.SEBAB SUDAH JELAS KERAJAAN ISLAM YANG DI SEBUTKAN ITU MERUJUK KEPADA KERAJAAN PIMPINAN DS NAJIB TUN RAZAK.

JADI BERPEGANGLAH KEPADA HADIS DAN FIRMAN ALLAH.KALAU KAMU ENGKAR TERKELUARLAH KAMU DARI JEMAAH ISLAM.

KERAJAAN YANG MEMERINTAH SEKARANG ADALAH KERAJAAN NAJIB.DS NAJIB PUN RAJIN MENGERJAKAN SOLAT.IKUTLAH PESAN NABI JANGAN DIPERANGI PEMERINTAH  YANG BERSOLAT.

JANGAN BERDEMONSTRASI.NABI LARANG UMAT NYA MENGGANGGU LALULALANG ORANG RAMAI.
BERDEMONSTRASI DENGAN NIAT NAK JATUHKAN KERAJAAN ISLAM  PIMPINAN NAJIB ADALAH HARAM DAN TERKELUAR DARI JEMAAH.BUKAN AKU KATA TAPI NABI KATA.KALAU KERAJAAN ZALIM SEKALIPUN TAK BOLEH DIPERANGI.TEGURLAH SECARA BERHEMAH,BUKAN MENJERIT-JERIT MACAM KERA.

BIARKAN PUAK PRO ISRAEL YANG BUAT DEMO SEBAB MEREKA NI TIDAK BERIMAN KEPADA ALLAH.MEREKA BERIMAN KEPADA BENJAMIN NETANYAHU.MANA MEREKA PERCAYA KEPADA FIRMAN DAN HADIS.

WAHAI SAUDARAKU ISLAM PAS DAN PKR!JANGAN DERHAKA KEPADA KERAJAAN YANG TELAH DI ANGKAT OLEH ALLAH.TAATILAH ULIL AMRI PILIHAN ALLAH!!!
BUKAN TAAT KEPADA AL MASEHI DAJJAL AL ISRAELI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

YANG PASTI KERAJAAN ISLAM YANG DIMAKSUDKAN OLEH SETIAUSAHA DEWAN ULAMAK PAS PUSAT ITU SUDAH TENTULAH KERAJAAN PIMPINAN DS NAJIB AL PEKANI.

BUKAN KERAJAAN PAS SEBAB PAS BELUM MEMERINTAH MALAYSIA.
INSYAALLAH,SEKIRANYA PAS BERJAYA KELUAR DARI BELENGGU JAHILIYYAH YANG DIALAMINYA SEKARANG INI, MEREKA ADA PELUANG UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA.

TAPI KALAU TERUS DUDUK BAWAH KANGKANG KAFIR HARBI DAP MAKA JAUH PANGGANGLAH DARI API!!!!!!!

JANGAN DI ENGKARI AMANAT KUTUKAN DEWATA NI,PATUHLAH AMANAT INI SEPERTI PATUHNYA KAMU KEPADA AMANAT HAJI HADI!!!!!





No comments: