Sunday 19 February 2012

JERANTUT BANYAK SANGAT PARLIMEN KEDAI KOPI!!!!!

Kemenangan BN Di Jerantut!!! Siapa Paling Gembira?





Jerantut parlimen paling besar dalam Pahang tapi kurang penduduk hampir 90,000. Mukabumi banyak hutan, bergunung-ganang,  hutan Taman Negara separuh dalam Jerantut. Luas sungguh Daerah Jerantut 755,771.93 hektar.
 
Tapi kau orang tahu tak di Jerantut lah terdapat banyak sangat parlimen kecil kedai kopi. Orang Jerantut terutamanya ahli umno memang kuat berpolitik.Duit ada lima puluh sen aje dalam poket tapi berkebolehan mencatur politik Jerantut, Pahang dan Nasional!!!

Mereka ni boleh di katakan 24 jam berpolitik.Berlonggok aje kat kedai kopi terus berpolitik.Sebab itu lah dalam pemilihan pucuk pimpinan bahagian umno,tak boleh lawan.Mereka hebat dalam ilmu berlawan politik.
Berlawan sesama merekalah.Bila jumpa pembangkang senyap belaka dan mengangguk kepala mengiakan cakap pembangkang.

Atau dalam bahasa cerdiknya mereka ini hanya lah samseng kampung dusun!!!!

Tengok ajela barisan kepimpinan UMNO Jerantut.hanya beberapa orang aje yang berkualiti.Yang lain nya hanya lah sekadar penumpang yang mencari kesempatan merebut projek parlimen yang ada!

Malah ada di antara pemimpin bahagian yang tak boleh menang di cawangan sendiri.Ahli cawangan nya memandang beliau ini hanya lah sekadar kucing kurap yang tak diperlukan di cawangan sendiri!!!!

Menang pun kerana bergayut pada bulu ketiak pemimpin besar bahagian Jerantut.

Ajk bahagian yang dipilih pun ramai yang tak pandai buat kerja.yang mereka pandai hanyalah mengampu ahli parlimen.

tengoklah keputusan pilihan raya yang lepas-lepas.Peti undi jagaan mereka pun kalah kepada pembangkang.Pemimpin kelas apa dia orang ni.

Pemimpin yang di lantik pulak tak popular.Tengok Halim Chap bendahari bahagian.Kalau dia bertanding satu lawan satu dengan Ramli jaga gerenti dia hilang wang pertaruhan!!!!

Itulah sahaja standard pemimpin UMNO bahagian Jerantut.Kalau lah tak ada ketua-ketua  cawangan yang komited kepada parti dah lama UMNO Jerantut bungkus dan tewas kepada pembangkang.

Kehebatan ahli politik kedai kopi Jerantut menjamin kemenangan UMNO!!!!!!!!!!Tapi apakah penghargaan yang mereka perolehi?Asyik-asyik AJK bahagian yang sakit yang dapat keuntungan hasil perjuangan ahli-ahli yang komitaed!!!!!!!!!!!!!!Inilah parasit sebenar dalam UMNO,hidup di atas pengorbanan orang lain!!!!!!!!!

No comments: