Monday 20 May 2013

CINA MALAYSIA JADI DUBUK BUSUK DI GURUN KALAHARI!!!


DAP SAYANG PKR
CINA MALAYSIA

Apabila dikatakan ‘tsunami cina’ dan apabila utusan menyiarkan ‘apa lagi cina mahu’, the star online pula membalas dengan menyiarkan kata-kata LKS bahawa ini adalah ‘tsunami malaysia’.

Telah terang tak perlu lagi bersuluh, majoriti rakyat khususnya orang ‘Melayu yang berfikir’ sudah memahami tujuan pembangkang DAP dan the star yang cuba meredakan keadaan.

Sebenarnya DAP, the star dan pentaksub-pentaksub pembangkang dan orang-orang cina yang terpedaya untuk menyokong pembangkang amat bernasib baik kerana:-

1. Mereka amat bernasib baik kerana nasionalis Melayu yang sinonim dengan 13 Mei, sebahagian besar mereka telahpun meninggal dunia dan yang tinggal pula telah tua-tua tanpa kekuatan untuk bertindak-balas. 

Generasi muda Melayu pula ramai yang termakan dakyah DAP dan pembangkang kerana ‘merelakan’ capaian maklumat mereka hanya melalui sumber yang tidak berintergriti melalui media sosial.

Generasi muda Melayu pada hari ini tidak ada banyak bezanya dengan rakan-rakan mereka dari kaum lain kecuali pegangan agama dan sedikit perbezaan paras rupa.

2. Mereka juga amat bernasib baik kerana pada masa sama, kerajaan BN melalui pihak berkuasa yang telah bertahun-tahun mengamalkan tindakan undang-undang dengan amat berhati-hati seperti menarik rambut dalam tepung telah menjadikan suasana yang konsisten aman walaupun berlaku perhimpunan 505 di beberapa tempat.

Sungguhpun begitu, masih ada nasib buruk yang akan terus menghantui orang cina secara keseluruhannya iaitu sifat opportunis dan hipokrit mereka yang telah ditonjolkan hasil PRU13 ini telah menjadikan mereka kaum yang sentiasa dipandang serong oleh majoriti umat Melayu dan juga oleh kaum-kaum lain.

Selain itu, penutupan pusat khidmat setempat oleh MCA, Gerakan dan lain-lain parti cina pro-BN tentunya tidak akan membantu memudahkan urusan kehidupan mereka.

Tidakkah itu petanda betapa ‘suwei’nya nasib orang cina untuk 4 ke 5 tahun akan datang?

Tentunya perit tangan yang membaling batu, walau cuba disembunyikan, cctv telah merakam semua dan tersebar pula melalui youtube……

No comments: